Διευκρινήσεις σχετικά με την εξέλιξη του θέματος του Κατάρ δίνει το Πατριαρχείο Αντιοχείας, μέσω κειμένου που δημοσιεύει αποκλειστικά το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr.
Στο κείμενό του, το Πατριαρχείο Αντιοχείας κάνει λόγω για εσφαλμένη προσέγγιση από πλευράς Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στο θέμα του Κατάρ, καταδικάζοντας το παράλληλα για αδιαφορία.
Σε άλλο σημείο το Πατριαρχείο Αντιοχείας ξεκαθαρίζει ότι οι κατηγορίες για εθνοφυλετισμό είναι τελειώς αβάσιμες, ενώ κλείνοντας παραθέτει απόσπασμα από επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Η ROMFEA.GR :
Τό Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων ἐξέδωσε προσφάτως Ἀνακοινωθέν (10 Ἰουλίου 2015), στό ὁποῖο ἰσχυρίζεται ὅτι «ἐνημερώνει ... ἐν εἰλικρινείᾳ καί ἀληθείᾳ» κάθε ἐνδιαφερόμενο σχετικά μέ τήν διασαλευθεῖσα κανονική τάξη, λόγῳ τῆς εἰσπηδήσεώς του στή γεωγραφική περιοχή τῆς ἐκκλησιαστικῆς δικαιοδοσίας τοῦ Πατριαρχείου Ἀντιοχείας, μέ τήν ἵδρυση «Ἀρχιεπισκοπῆς» στό Κατάρ, ἡ ὁποία ὑπάγεται στό Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων.
Κατ’ ἀρχάς, τό Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας βεβαιοῖ, ὅτι ἐνῷ ἀποστασιοποιεῖται ἀπό τίς συζητήσεις καί τίς διαμάχες στά μέσα ἐπικοινωνίας, ἀναγκάζεται, «ἐν εἰλικρινείᾳ καί ἀληθείᾳ», νά ἀποσαφηνίσει συγκεκριμένα σημεῖα τοῦ ἐν λόγῳ Ἀνακοινωθέντος.
1. Ἐάν οἱ πρακτικές συνθῆκες δέν ἐπέτρεψαν στήν Ἐκκλησία τῆς Ἀντιοχείας νά ἔχει ἐκκλησιαστική παρουσία στό Κατάρ, αὐτό δέν σημαίνει ὅτι ἡ δράση της στήν «Ἀραβία» εἶναι τοῦ πρόσφατου παρελθόντος. Ἀρκεῖ νά σημειωθεῖ ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀντιοχείας διαποίμανε τούς Χριστιανούς στήν ἐν λόγῳ περιοχή ἀπό τήν ἀπαρχή τοῦ Χριστιανισμοῦ. Στή σύγχρονη ἐποχή, ἡ πραγματική παρουσία τῆς Ἀντιοχείας ἔχει ἑδραιωθεῖ στήν περιοχή αὐτή σταδιακά. Τό ἔτος 1953, τό Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας εἴχε Ἐπαρχία ἐκεῖ, ἡ ὁποία περιλαμβάνει ὁλόκληρη τήν περιοχή ὑπό τήν προεδρία Μητροπολίτου, ὁ ὁποῖος ζεῖ ἐν μέσῳ τοῦ ποιμνίου του καί διαποιμαίνει τούς ἐκεῖ Ὀρθοδόξους Χριστιανούς διαφόρων ἐθνικοτήτων. Ἐκτότε, καί ἕως σήμερα, ἀρκετοί Μητροπολίτες ἔχουν ὑπηρετήσει στή Μητρόπολη αὐτή. Ἑπομένως, τίθεται δικαίως τό ἐρώτημα: Ἄν τό Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων θεωρεῖ ἑαυτόν ὡς δικαιοῦχο τῆς ἐκκλησιαστικῆς δικαιοδοσίας στό Κατάρ, γιατί δέν προέβαλε ἀντιρρήσεις ὡς πρός τήν παρουσία τῆς Ἀντιοχείας ἐκεῖ;
2. Τό Πατριαχεῖο Ἀντιοχείας ἐκφράζει τή λύπη του, σημειώνοντας πόσο ἐσφαλμένη εἶναι ἡ προσέγγιση τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων σχετικά μέ τήν κρίση πού τό ἴδιο προκάλεσε. Καταδικάζει, ἐξίσου, τήν ἀδιαφορία τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων γιά τήν κατανόηση τῶν πιστῶν, προκειμένου νά ἐμφανιστεῖ ὡς ἀδικημένο θύμα, ἐνῷ ἐπεκτίνει τήν παράβασή του. Ἐξάλλου, ἐπικαλεῖται ἐπιστολή, ἰσχυριζόμενο ὅτι ἐκδώθηκε ἀπό τό Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας, ἀποδίδων στόν Μακαριώτατο Πατριάρχη Ἀντιοχείας δήλωση, στήν ὁποία οὐδέποτε προέβει καί δέν ἐπρόκειτο ποτέ νά διανοηθεῖ νά διατυπώσει. Ὡς ἐκ τούτου, πρός ἀποφυγή ὁποιασδήποτε συγχύσεως, τό Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας ἐπαναλαμβάνει ὅτι διαποιμαίνει τούς πιστούς πού ζοῦν ἐντός τῶν ἱστορικῶν καί κανονικῶν ὁρίων της, ὅπως αὐτά ὁρίζονται στόν Κώδικα τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου, τά ὁποία δέν συμπεριλαμβάνουν οὔτε τήν Αἰγύπτο, οὔτε τήν Ἰορδανία και οὔτε τήν Ἱερουσαλήμ. Ἀναφορᾶς γενομένης, τό Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας βούλεται νά ἐπιστήσει τήν προσοχή τῶν κακοβούλων γιά τίς ἄριστες σχέσεις μας μέ τό Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας, τό ὁποῖο διαποιμένει μεγάλο ἀριθμό πιστῶν προερχομένων ἐκ τῆς Ἀντιοχείας, πού διαμένουν πλέον σέ διάφορες χῶρες τῆς ἀφρικανικῆς ἡπείρου.
3. Παρά τό γεγονός ὅτι τό Πατριαρχεῖο τῆς Ἀντιοχείας ἀποφεύγει ἐπιμόνως κάθε εἴδους ἀντιπαράθεση, ὀφείλει νά ἐπιστήσει τήν προσοχή ὅλων σέ δύο κεντρικά σημεία:
α. Ἡ κατηγορία ἐναντίον τοῦ Πατριαρχείου Ἀντιοχείας γιά ἐθνοφυλετισμό εἶναι τελείως ἀβάσιμη. Ἀπευθυνόμαστε σέ ὅλους, ἀρκούμενοι στό ἁγιογραφικό «ἔρχεσθε καὶ ὄψεσθε». Ὁ ἀνοικτός χαρακτήρας τῆς Ἐκκλησίας μας ἀποδεικνύεται ἀπό τήν ἰσότητα μεταξύ τῶν πιστῶν διαφόρων προελεύσεων καί τήν ποικιλομορφία πού χαρακτηρίζει τήν Ἀντιοχειανή ποιμαντική φροντίδα στόν κόσμο.
β. Ὅσο γιά τήν παραποίηση τῆς συμφωνίας τῶν Ἀθηνῶν, καί ἄλλες καταγγελίες, καί ὡς ἀνταπόκριση στήν ἐπιθυμία τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων, ὅπως ἀνέφερε στό Ἀνακοινωθέν του, ὅπου ἐπικαλεῖται «τήν μαρτυρίαν τῶν ἐκπροσώπων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί τῆς Διευθύνσεως Ἐκκλησιῶν», καί γιά νά ἀποφευχθεῖ ὁποιαδήποτε σύγχυση, τό Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας ζητᾶ τήν ἄδεια τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου νά ἀναφέρει κατά λέξη ὁρισμένα ἀπό ὅσα ἀπαντῶνται στήν ἐπιστολή του πρός τόν Πατριάρχη Ἀντιοχείας Ἰωάννη Ι΄ στίς 12 Νοεμβρίου 2013, μέ ἀριθμ. πρωτ. 943. Τά λόγια αὐτά τοῦ Παναγιωτάτου εἶναι σαφή:
«Τυγχάνει γνωστόν καί ἐκτιμᾶται δεόντως ὑπό τῆς Ὑμετέρας Μακαριότητος (κ. Ιωάννου), ὅτι τό Οἰκουμενκόν Πατριαρχεῖον καί ἡ ἡμετέρα Μετριότης, πρός τήν κατεύθυνσιν ταύτην, ἀμέσως ἄμα τῇ ἀνακύψει τοῦ συγκεκριμένου προβλήματος, κατεβάλομεν πολλάς καί ἐπανειλημμένας προσπαθείας διά παρακλητικῶν προσωπικῶν ἡμετέρων ἐνεργειῶν πρός τόν ἀδελφόν Μακαριώτατον Πατριάρχην Ἱεροσολύμων κύριον Θεόφιλον ἵνα μή προβῇ εἰς τήν χειροτονίαν τοῦ ὅπως ποτέ ἐκλεγέντος εἰρημένου Ἀρχιεπισκόπου, χάριν τῆς εἰρήνης τῆς Ἐκκλησίας …
Ἀτυχῶς, τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων, παρά τάς ἐν προκειμένῳ ἀδελφικάς καί χάριν τοῦ κοινοῦ πανορθοδόξου ἀγαθοῦ, εὐκταίας καί κατά τούς ἱερούς κανόνας καί τήν ἱεράν παράδοσιν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ὑποδείξεις τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί τάς Ὑμετέρας προσωπικάς, Μακαριώτατε, ἐκκλήσεις, προχώρησεν εἰς τήν χειροτονίαν καί εἰς τήν ἐγκατάστασιν τοῦ ἐν λόγῳ Ἀρχιεπισκόπου ...».
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς...Δεν ξέρω ποιος έχει δίκιο σε αυτό το θέμα.Εκτιμώ πάρα πολύ τον νέο Πατριάρχη Αντιοχείας.Μόνο αυτό μπορώ να πω.Αλλά...οι θεότρελοι του ISIL από τη μία και οι κατά συρροήν δολοφόνοι του Ισραήλ από την άλλη σφάζουν και εκτοπίζουν το ποίμνιο των δυο Πατριαρχείων και αντί να ασχοληθούν με αυτό,ασχολούνται με το Κατάρ;Πάμε καλά;Φτάνει πια με τις δικαιοδοσίες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου