Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Ο τριπλός αγώνας




από xristianiki.gr

Πολλές φορές προβάλλονται αγωνιστές της αριστεράς, που πάλεψαν για κοινωνική δικαιοσύνη. Ανατρέχοντας στις πηγές των ιδεών του σοσιαλισμού, του κομμουνισμού, των ιδεολογιών για κοινωνική δικαιοσύνη φθάνουμε στην ζωή των πρώτων χριστιανών, όπου είχαν τα πάντα κοινά και έπαιρναν σύμφωνα με τις ανάγκες τους (πράξεις των Αποστόλων κεφ.Β`).

Ερευνώντας τον τρόπο που οι χριστιανοί στην εποχή μας ,είτε μεμονωμένα ,είτε σε πολιτικές κινήσεις πρέπει να αγωνίζονται, έχοντας σαν παρακαταθήκη την ζωή των πρώτων χριστιανών, κάνουμε κάποιες σκέψεις για τον τρόπο, που πρέπει να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους. 

Αν για κάποιον αγωνιστή της θεωρούμενης αριστεράς ο αγώνας για κοινωνική δικαιοσύνη είναι μονόδρομος, για ένα χριστιανό αγωνιστή

ο αγώνας είναι τριπλός.

· Αγώνας για την εσωτερική κάθαρση ,με βάση τον δρόμο της Ορθοδοξίας, την πνευματική ζωή, την συμμετοχή στην ενορία

· Αγώνας για την σωστή λειτουργία της οικογένειας, την δημοκρατία στο σπίτι, την ανατροφή παιδιών με αρχές και γερά θεμέλια. για τον μεγάλο αγώνα της ζωής. Γιατί δεν μπορεί κανείς να βοηθήσει στον κοινωνικό μετασχηματισμό της κοινωνίας, αν δεν αρχίσει πρώτα από τον μετασχηματισμό της μικρής κοινωνίας, που είναι η οικογένεια . Πολλοί έχουν κάνει το λάθος να αγωνίζονται για τον κοινωνικό μετασχηματισμό και παραμελούν την μικρή κοινωνία, την οικογένεια, στην οποία ο ρόλος τους είναι πιο άμεσος και ο αγώνας αυτός είναι πρόκριμα για τον μεγάλο αγώνα του κοινωνικού μετασχηματισμού. Μην ξεχνούμε ότι συμβάλλοντας στην διαμόρφωση σψστού χαρακτήρα των παιδιών μας , συμβάλουμε στην διαμόρφωση σωστών αυριανών πολιτών , που είναι το θεμέλιο της κοινωνίας.

· Αγώνας για κοινωνικό μετασχηματισμό, για κοινωνική δικαιοσύνη. Ο αγώνας αυτός δεν είναι προαιρετικός, αλλά υποχρεωτικός για κάθε χριστιανό. Όσοι μειώνουν την σημασία του αγώνα αυτού προωθούν μια άδικη κοινωνία ,που θέλει τον πολίτη στο περιθώριο. Είναι εξ ίσου σημαντικός ο αγώνας αυτός, όπως οι δύο προηγούμενοι. Όλοι πρέπει να βάλουν ένα λιθαράκι. Δεν έχει σημασία αν ο ρόλος μας στον κοινωνικό μετασχηματισμό είναι μεγάλος ή μικρός. Ο καθένας μας διαθέτει διαφορετικά τάλαντα. Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να «φέρνουμε νερό στον μύλο» ιδεολογιών ,που κατευθύνουν την κοινωνία στην αντίθετη κατεύθυνση, στην κοινωνική αδικία ,τον αστοχριστιανισμό και «ωχαδελφισμό», την κοινωνία, που προβάλει εκείνη την ελεημοσύνη ,που έχει σκοπό να συγκαλύψει την εκμετάλλευση και όχι να βοηθήσει πραγματικά τους ανήμπορους, την παιδεία για το σύστημα και όχι για τον άνθρωπο. Μια κοινωνία, όπου επικρατεί η αναξιοκρατία ,όπου επιπλέουν οι «ημέτεροι» και οι «διαπλεκόμενοι» και μια δικαιοσύνη ,που αντιμετωπίζει τους φτωχούς πολίτες με αυστηρότητα και τους έχοντες και κατέχοντες σαν «πιό ίσους» από τους άλλους, επειδή έχουν την ευχέρεια να υπερασπιστούν τον εαυτό τους με ακριβοπληρωμένους δικηγόρους. 

Μπορεί να φαίνεται πολύ βαρύ αυτό το φορτίο για τον χριστιανό και πραγματικά ο δρόμος είναι δύσκολος, όπως πάντα δύσκολος είναι ο δρόμος ,που οδηγεί ψηλά. .Αλλοίμονο σε αυτούς που διαβαίνουν δρόμους εύκολους, σπαρμένους με ροδοπέταλα. Θα πρέπει να αναρωτηθούν μήπως έχουν διαλέξει τον εύκολο δρόμο ,που οδηγεί στην αντίθετη κατεύθυνση.

Τριπλός λοιπόν είναι ο αγώνας του χριστιανού και εξ ίσου σημαντικές είναι και οι τρείς συνιστώσες. Αν όμως αναρωτηθείτε ποια είναι η σειρά στον τριπλό αυτό αγώνα ,από πλευράς προτεραιοτήτων, τότε ,κατά την ταπεινή μου γνώμη , δεν είναι καθόλου, μα καθόλου τυχαία η σειρά ,που επέλεξα να σας παρουσιάσω τις τρεις πλευρές του τριπλού αγώνα του χριστιανού.

Άγγελος Δακουτρός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

H δυσκολία

  Να σε δεχτεί ο Χριστός είναι εύκολο. Ο Χριστός όλους τους δέχεται. Όλους τους περιμένει. Πολλές φορές όχι μόνο τους περιμένει αλλά τους πλ...