Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017

Ο π.Φιλόθεος Φάρος για τις τελευταίες εξελίξεις

filotheos faros

Συνέντευξη στον Ανδρέα Ζαμπούκα

Ο ιερέας, ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας Φιλόθεος Φάρος μιλάει στο Liberal και στον Ανδρέα Ζαμπούκα, με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για την νομική κατοχύρωση της αλλαγής φύλου.
Αναφέρεται στον «πολιτικό» ρόλο της Εκκλησίας, στην ανάγκη άσκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τον κάθε πολίτη και στον καθοριστικό ρόλο της οικογένειας στην αυτογνωσία του φύλου των νέων.
Την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε, ήταν στην παρουσίαση του τελευταίου βιβλίου («8 λύσεις- κλειδιά για να μπει τέλος στο bullying»- Εκδόσεις ΑΡΜΟΣ) που γράψατε από κοινού με τον Ματθαίο Γιωσαφάτ. Μου έκανε εντύπωση η στάση σας απέναντι σε μία γυναίκα από το ακροατήριο που έφταιγαν για το παιδί της όλοι οι άλλοι, εκτός από την ίδια… Δεν λαϊκίσατε καθόλου και της μιλήσατε επιθετικά, θυμίζοντας τις δικές της ευθύνες.
Τελευταία είναι σύνηθες παντού να φταίνε μόνο οι άλλοι… Όχι μόνο στις οικογένειες και στο ρόλο των γονέων απέναντι στα παιδιά τους. Ασφαλώς και δεν μου επιτρέπεται να λαϊκίσω.
Από την πλευρά μου, έχω την ευθύνη του ρόλου μου, ως συγγραφέα, και το κοινό μου θα πρέπει να αντιληφθεί ότι κάθε γραμμή των βιβλίων μου είναι αποτέλεσμα βιωμένης προσπάθειας και εμπειρίας.
Την ίδια ακριβώς ευθύνη προσδοκώ να διακρίνω και στους γονείς που μεγαλώνουν τα παιδιά τους σε ένα δύσκολο περιβάλλον με πολλές αντιξοότητες και να μην θυματοποιούνται.
Είστε, έτσι κι αλλιώς, μία σπάνια περίπτωση ανθρώπου που συνδυάζει δύο διαφορετικούς ρόλους, του ιερωμένου και του επιστήμονα (ψυχοθεραπευτή). Ποια είναι η δική σας άποψη για το νομοσχέδιο, σχετικά με την νομική κατοχύρωση του δικαιώματος της αλλαγής φύλου; Είναι σαφέστατα θέμα επιστημονικό αλλά, μετά την εμπλοκή της Εκκλησίας, και ζήτημα ηθικό;
Καταρχήν, σε ό τι αφορά την εμπλοκή της Εκκλησίας, έχω να πω πως η Ελλάδα δεν είναι μία «θεοκρατία» αλλά μία κοινοβουλευτική δημοκρατία, όπως επίσης πως δεν είναι όλοι οι Έλληνες ορθόδοξοι χριστιανοί.
Υπάρχουν και άλλες θρησκείες στην Ελλάδα, υπάρχουν πολίτες που δεν πιστεύουν σε τίποτα και έχουν δικαίωμα να ασκήσουν τα ατομικά τους δικαιώματα.
Είναι πολύ επικίνδυνο και καθόλου ορθόδοξο να ανακατεύεται η Εκκλησία με την πολιτική με οποιονδήποτε τρόπο. Ξέρετε κάτι; Υπάρχουν ιστορικά δεδομένα που ανατρέπονται εδώ και 200- 250 χρόνια.
Η παράδοση των Ορθοδόξων δεν είχε μέσα της ούτε πολιτικά ούτε στρατιωτικά στοιχεία. Όταν οι Σταυροφόροι μπήκαν στην Κωνσταντινούπολη ο λαός δεν μπορούσε να πιστέψει ότι άνθρωποι της Εκκλησίας είχαν πάρει τα όπλα.
Αυτό όμως πλέον, καταστρατηγείται και η Εκκλησία προσπαθεί συνεχώς, να εκβιάσει για τον εαυτό της ένα μέρος της κοσμικής εξουσίας ή τουλάχιστον, να ελέγξει την πολιτική.

Συγκεκριμένα για το νομοσχέδιο;
H Eκκλησία δεν μπορεί να συμπεριφέρεται σαν να είναι ένα κόμμα. Είναι απαράδεκτο.
Μπορεί όμως να έχει άποψη στο ηθικό μέρος του ζητήματος;
Aσφαλώς και μπορεί. Αλλά και εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο θετικά για να δικαιολογούν τους ανιδιοτελείς της σκοπούς. Μας λέει ότι ενδιαφέρεται για την ελληνική οικογένεια.
Με ποιον τρόπο ενδιαφέρεται; Τι κάνει η Εκκλησία για την κακοποίηση των παιδιών; Τι κάνει για όλους αυτούς που βασανίζουν τα παιδιά τους, που σβήνουν τσιγάρα πάνω στο σώμα τους, που τα κακοποιούν σεξουαλικά, που τα δέρνουν;
Eκτός αυτού, με ποιο τρόπο αντιμετωπίζει η Εκκλησία τους γάμους, με ανθρώπους που δεν θα τους ξαναδεί ο παππάς και δεν θα ενδιαφερθεί ποτέ του για την πορεία της ζωής τους;
Πώς τους ευλογεί; Που τους ξέρει; Η Εκκλησία που τόσο πολύ κόπτεται για το νομοσχέδιο, έχει ευλογήσει πάρα πολλούς γάμους ομοφυλοφίλων, από άγνοια ή αδιαφορία!
Πρόκειται για ιερωμένους οι οποίοι δεν έχουν ιδέα για την λειτουργία της οικογένειας αλλά παρά όλα αυτά, θέλουν να έχουν άποψη για θέματα παιδαγωγικής, ηθικής και εν προκειμένω, αλλαγής φύλου!
Από την άλλη, το πολιτικό σύστημα δεν χάνει ευκαιρία να επιδεικνύει την ανωριμότητά του σε διάφορα ζητήματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όλη αυτή η δημόσια συζήτηση με κραυγές και αντιπαραθέσεις, δεν σας έχει απογοητεύσει;
Μα ο βασικός λόγος που βρισκόμαστε εδώ σήμερα, είναι αυτός. Οι πολιτικοί δεν κάνουν απολύτως τίποτα αν δεν εξασφαλίσουν πρώτα, το προσωπικό κομματικό όφελος. Σ' αυτή την κουλτούρα οφείλεται η σημερινή κατάντια της χώρας
Το αποδίδεται στην εξουσιομανία των Ελλήνων ή στην κυριαρχία του «ατομικού ιδεώδους» που δεν επιτρέπει να δούμε το συλλογικό μας συμφέρον;
Νομίζω είναι προφανές. Πάρτε παράδειγμα την διαφθορά που τόσο πολύ μας απασχολεί για δεκαετίες. Ποιος την κάνει την διαφθορά; Σε τι συνίσταται;
Mιλάμε για την απόλυτη ιδιοτέλεια πολιτικών αλλά και απλών ανθρώπων που συμμετέχουν στο σύστημα. Αλλά αυτή η ιδιοτέλεια δεν είναι μόνο στην πολιτική.
Είναι και μέσα στην οικογένεια. Δείτε πως καθοδηγεί την συμπεριφορά των γονέων απέναντι στα παιδιά τους. Τα χρησιμοποιούν ιδιοτελώς για να εξασφαλίσουν την δική τους καταξίωση.
Ως ψυχοθεραπευτής τώρα, ποια είναι η ειδική θέση σας για την αλλαγή φύλου;
Kαταρχήν, θα έπρεπε πρώτα, να δούμε πως δημιουργούνται όλα αυτά. Να σας πω ένα παράδειγμα. Μία γυναίκα αποκαλύπτει στον εξομολογητή της ότι ο άνδρας της την δέρνει.
Και εκείνος της απαντά ότι η «αγία τάδε» αγίασε επειδή την έδερναν και έκανε υπομονή! Αυτός ο εξομολόγος σκέφτηκε τι μπορεί να συμβεί αν στο σπίτι υπάρχει κάποιο αγόρι και βλέπει τον πατέρα να δέρνει την μάνα του;
Πολλές φορές ο ανδρισμός και η θηλυπρέπεια είναι συμπεριφορά και δεν έχει πάντα σχέση με την φυσική προδιάθεση του ανθρώπου.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι πολύ επίφοβο το αγόρι, βλέποντας την βάρβαρη συμπεριφορά του πατέρα, να επιλέξει ακριβώς το αντίθετο.
Οι συμπεριφορές, ξέρετε, δημιουργούνται από πολλούς παράγοντες μέσα στην οικογένεια, στο σχολείο και στους άλλους φορείς κοινωνικοποίησης.
Πρέπει ή όχι κάποιος να επιλέγει το φύλο του;
Αναμφισβήτητα ναι. Ο οποιοσδήποτε έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να επέμβει στον εαυτό του, όπως εκείνος θέλει.
Επιβάλλεται όμως, να σκεφτούμε την αιτία τέτοιων φαινομένων και να σταθούμε δίπλα σε όποιον άνθρωπο μας έχει ανάγκη.
Είτε από την πλευρά των γονέων είτε από την πλευρά των δασκάλων είτε και από την πλευρά των επιστημόνων.
Θα βοηθούσε, νομίζετε, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, στην καλύτερη διαχείριση του φύλου;
Τα πάντα ξεκινούν από το σπίτι και καταλήγουν στο σπίτι. Η οικογένεια είναι το παν για την ωρίμανση και την διαχείριση της σεξουαλικότητας των παιδιών.
Εκεί μέσα έρχονται τα παιδιά σε μία πρώτη επαφή με την υπόθεση του έρωτα. Άλλοτε μπορεί να είναι για αυτά κάτι βάρβαρο άλλοτε κάτι αμαρτωλό και άλλοτε κάτι πολύ όμορφο.
Έτσι λοιπόν αντιμετωπίζουν και την ταυτότητα του φύλου τους. Όσο για τα σχολεία, ο έρωτας στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι το παν. Είναι το βίωμα που θα προσδιορίσει και την αξία του στη ζωή των νέων.
Ο έρωτας δεν είναι μόνο το σεξ. Είναι και αυτό αλλά είναι και η φυσική παρόρμηση που έχει ο άνθρωπος για να καλύψει την ανάγκη του για την ένωση με έναν άλλο άνθρωπο.
Επειδή όμως, επιμένετε για το φύλο, σας λέω ότι χρειάζεται υπεύθυνη ενημέρωση από όλους και συμπαράσταση σε κάθε άτομο που βιώνει την οποιανδήποτε διαφορετικότητα και θέλει να την εκφράσει.
Θεωρώντας δεδομένη την άσκηση του ανθρωπίνου δικαιώματος και της αυτοδιάθεσης του σώματος, δάσκαλοι, γονείς, επιστήμονες και πολιτικοί οφείλουν, κάποτε να αναλάβουν την διαπαιδαγώγηση των νέων. Ο καθένας με τον δικό του σοβαρό και υπεύθυνο τρόπο.
Και κάτι τελευταίο. Είναι σαφές ότι είστε από τους ανθρώπους που, αν σας είχε δοθεί περισσότερος χώρος, θα είχατε εκσυγχρονίσει την Εκκλησία. Έχετε μία απογοήτευση γι αυτό;
Koιτάξτε, στη ζωή, μεγαλύτερη αξία έχει ο προσανατολισμός και όχι τόσο τα επιτεύγματα. Αν δεν πάρεις τη σωστή κατεύθυνση όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν καμία σημασία.
Η δουλειά του παπά είναι το ποιμαντικό έργο και εγώ είμαι υπερήφανος για το δικό μου. Ποτέ δεν θέλησα να κάνω κάτι παραπάνω από αυτό και αισθάνομαι πλήρης με την άσκηση της προσωπικής μου ευθύνης…

11 σχόλια:

  1. Η ευθύνη της οικογένειας κ η ατομική ευθύνη. Μεγάλη υπόθεση. Με δέκα κουβέντες βάζει τα πράγματα στη θέση τους.
    Όσο για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία; Ευτυχώς που δεν υπάρχει!
    Πώς μπορεί να γίνει σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από ανέραστους ανθρώπους!
    Γιατί ένα δάσκαλος που είναι ερωτευμένος με τη δουλειά του θα μεταδώσει τον έρωτα για όλα στα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν βλέπεις να μεταχειρίζονται τα παιδιά τους σαν αξεσουάρ προς επίδειξη τι ευθύνες ψάχνεις να βρεις...

      Για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση συμφωνώ.Και όχι μόνο γι' αυτό το θέμα.Και για άλλα μαθήματα.

      Διαγραφή
  2. Καλό θα ήταν να μπορούμε να ξεχωρίζουμε την προσωπική μας άποψη από την διδασκαλία της εκκλησίας. Όχι να προβάλλουμε την γνώμη μας ως διδασκαλία της εκκλησίας!!

    Το "η τάδε αγίασε έτσι και έτσι", αν δεν το πιστεύουμε, τότε μάλλον δεν είμαστε ζωντανά μέλη της ορθόδοξης εκκλησίας. Το κριτήριο μας πρέπει να είναι τι λένε οι άγιοι, και όχι τι λέει η νεώτερη έρευνα. Η γυναίκα αν αποκτήσει μαρτυρικό φρόνημα, θα μπορέσει να δικαιολογήσει αυτή την κατάσταση στα παιδιά χωρίς να βλαφθούν.

    Δεν λέω ότι, φυσικά, είναι εύκολο και απλό να γίνει κάτι τέτοιο. Ούτε ότι όλοι είναι διατεθειμένοι για το μαρτύριο. Μην πιστέψουμε, όμως, ότι επειδή εμείς (κι εγώ μαζί) είμαστε Λειψοί, άρα δεν υπάρχει η χάρη του Θεού που ενδυναμώνει, άρα έπαψαν τα θαύματα και χάθηκαν οι άγιοι και οι αγίες.

    Η ορθοδοξία δεν είναι μόνο όσο φτάνει η δική μας κατανόηση. Είναι πέρα από τα ανθρώπινα. Τα υπερβαίνει. Γι'αυτό λέμε: "υπέρ φύσιν". Και αυτό το δίνει ο Θεός, εφόσον πιστεύουμε.

    Ας μην αντικαθιστούμε την διδασκαλία της εκκλησίας, λοιπόν. Και να πάει κάποιος να πει σε αυτόν τον π. Φιλόθεο, ότι το όνομά του είναι αντίθετο με τα λεγόμενά του.

    π. Βασίλειος Μαυρίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ.Διαφωνώ στο θέμα χρήσης παραδειγμάτων ακραίου ασκητισμού ή υπομονής σαν να είναι απάντηση σε όλα.Ο πνευματικός πρέπει να λάβει υπόψη του όλες τις παραμέτρους.Δεν είναι όλα για όλους.

      Ναι,(και) ο Φάρος το έχει αυτό,προσωπική άποψη και διδασκαλία ταυτίζονται έστω και τραβηγμένα.

      Πες μου ότι βάζεις και το επώνυμο για να πειστεί γνωστή blogger ότι είσαι αυτός που λες!

      Διαγραφή
  3. Η στάση της Εκκλησίας πρεπει να είναι πριν απ όλα μια ξεκάθαρη καταδίκη της βίας... στην οικογένεια, στο σχολείο, στις φυλακές, στα ψυχιατρεία , παντού όπου ρημάζουν τα σώματα και οι ψυχές των ανθρώπων.
    Ξεκάθαρα και χωρίς καμία περιστροφή. Ας κάνουμε εμείς αυτό που ανήκει σε μας για την καταπολέμηση του Κακού κι ας αφήσουμε το Θεό να κάνει την δική του δουλειά. Όσο όμως η στάση είναι ένα "ναι μεν αλλά..." οι άνθρωποι θα αναθέτουν στον Θεό αυτό για το οποίο είναι οι ίδιοι υπευθυνοι.
    Κι επιτέλους μετά από 2000 χρόνια , μεσα σε ένα κόσμο που αιματοκυλιέται, κι ακόμα να μην τολμάμε δυο καθαρές κουβέντες στα θύματα των αισχών...
    Τι να πω;
    Ξεκάθαρα : Ένας άνθρωπος και ίδίως μια γυναίκα που υφίσταται βία σωματική ή λεκτική ή ψυχική πρέπει να βγαίνει από τον κύκλο της βίας , με κάθε τρόπο και με κάθε κόστος!
    Όλα τα άλλα είναι προφάσεις και κατοχύρωση της εξουσίας του ισχυρού επί του ανίσχυρου.
    Τελεία και παύλα.

    Τι χοντρόπετσος κόσμος, θε μου...
    Για όλα μπορεί να βρίσκει δικαιολογίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ.Δε γίνεται να απειλείται η ζωή κάποιας γυναίκας και να λέμε "κάτσε να σε σκοτώσει ο άντρας για να αγιάσεις".Ας αναρωτηθεί ο κάθε παπάς ή πνευματικός,θα το έλεγε αυτό την κόρη του ή στην αδελφή του ή σε κάποια άλλη αγαπητή του γυναίκα;Υπάρχουν άγιοι που σε όλη τους τη ζωή έκαναν πολύ αυστηρή νηστεία,με νερό και ψωμί.Δεν λέμε σε όλους να τρώνε μόνο νερό και ψωμί.Γιατί στην ενδοοικογενειακή βία ακολουθούμε άλλο δρόμο;

      Διαγραφή
  4. Το να βρείς τις αιτίες αυτής της στάσης, το "γιατί" , θα μας πήγαινε πολύ μακριά και θα άνοιγε μια συζήτηση πολύπλευρη...
    Ένα μόνο θα καταθέσω : οι ιερείς που συνιστούν υπακοή και υπομονή σε κάθε άνθρωπο που υφίσταται βία (παιδιά, γυναίκες, φυλακισμένους, ασθενείς κλπ.) κατανοούν οι ίδιοι την δική τους σχέση με τον Θεό που υποτίθεται ότι υπηρετούν ως μια σχέση εξουσίας και καταπίεσης και όχι ως μια σχέση ελευθερίας, ανοίγματος και άνθισης του ανθρώπου. Δίνοντας τετοιες "θεόπνευστες συμβουλές", ταυτίζονται οι ίδιοι με τον Θεό που έχουν στο μυαλό τους και με τον βασανιστή τον οποίο, ούτε λίγο ούτε πολύ, αναγορεύουν σε όργανο της θείας παρέμβασης στον κόσμο... Έχει αναγκη ο χριστιανικός Θεός από τέτοια διεστραμμένα "όργανα" για να δείξει το Πρόσωπό Του στους ανθρώπους; Θέλει ο χριστιανικός Θεός τρομαγμένες ψυχές και σώματα κακοποιημένα για να επενεργήσει το Αγιο Πνεύμα;
    Αστεία πράγματα!
    Κάθετα και ξεκάθαρα, ΟΧΙ ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίο και εύκολο να ερμηνεύουμε τα της εκκλησίας με βάση τον ψυχισμό μας και την δική μας λογική. Η ορθόδοξη πίστη, όμως, είναι πρόκληση στη λογική. Έρχεται σε αντίθεση με τη λογική. "Ημείς δε κηρύσωμεν Χριστόν εσταυρωμένον, Ιουδαίοις μεν σκάνδαλον Έλλησι δε μωρίαν".

      Συνεπώς, άλλο να πούμε ότι αυτό είναι το τέλειο, εκεί είναι ο πήχης, αλλά είμαστε αδύναμοι και στην πίστη και στο φρόνημα για να το ακολουθήσουμε αυτό, ΚΑΙ άλλο είναι να λέμε ότι αυτά είναι ακραία και ξεπερασμένα και δεν συμφωνούν με το Θεό της αγάπης.

      Ο Θεός δεν είναι μόνο αγάπη, είναι και δικαιοσύνη. Παραχωρεί και πειρασμούς. Δεν υπάρχει ενδοοικογενειακή βία σε κάθε οικογένεια! Αν υπήρχε σε κάθε οικογένεια, τότε να έλεγες ότι ο Θεός έχει ανάγκη από τέτοια διεστραμμένα όργανα.
      Ο Θεός παραχωρεί πειρασμούς. Για τους δικούς του λόγους. Στον κάθε πειρασμό, όμως, μας δίνει και την δύναμη για να τον υπομείνουμε: "πιστός δε ο Θεός ος ουκ εάσει υμάς πειρασθήναι υπέρ ο δυνάμεθα, αλλά ποιήσει συν τω πειρασμώ και την έκβασιν του δύνασθαι υμάς υπενεγκείν". Ά Κορινθίους, ί, 13.

      Αυτά λέει η πίστη μας. Και ο Χριστός είπε "όστις θέλει ...". Αν θέλουμε τα ακολουθούμε. Κανένα δεν υποχρεώνουμε, ούτε καταναγκάζουμε. Αυτός είναι και ο πλούτος της ορθοδοξίας! Το ότι δηλαδή ο πνευματικός θα δει αν μπορείς να φτάσεις προς το τέλειο, ή χρειάζεται να κάνει οικονομία. Προσωπικά στον κάθε άνθρωπο που είναι η πίστη του μικρή ή μεγάλη. Και θα του δώσει το μέτρο. Την απαραίτητη συμβουλή. Χωρίς να καταργήσει τον πήχη. Ο πήχης θα είναι πάντα εκεί.

      Αυτό μας ταπεινώνει, άλλωστε. Το να παραδεχτούμε την αδυναμία μας για μεγαλύτερους αγώνες. Όχι, όμως, να τους καταργήσουμε.

      π. Βασίλειος Μαυρίδης

      Υ.Γ. Βάζω και το επίθετο, επειδή μου το ζήτησαν και ο Νούνης και ο Τελεβάντος.

      Διαγραφή
  5. Βεβαίως έχετε το δικαίωμα στην πίστη σας όπως την καταλαβαίνετε και όπως την διακονείτε και όπως την μεταδίδετε τόσους πολλούς αιώνες τώρα..
    Μια ερώτηση μόνο χωρίς να υποχρεούστε σε απάντηση.. Τι θα λέγατε σε ένα παιδί 5, 8, 10 χρόνων που υφίσταται σωματική κακοποίηση από τον ένα ή και τους δυο γονείς του; Γιατί εάν το επιχείρημά σας είναι ότι ο Θεός επιτρέπει πειρασμούς για τους δικούς ανεξιχνίαστους λόγους, τότε το ίδιο αυτό επιχείρημα θα πρέπει να έχετε την εντιμότητα να το επαναλάβετε μπροστά σε αυτό το παιδί που βρίσκεται με εξαρθρωμένο χέρι ή με μώλωπες στο σώμα του... και επιπλέον να αναλάβετε την ευθύνη για ό,τι πιθανόν να συμβεί στο μέλλον στην ζωή αυτού του ανθρώπου...

    Ο Εσταυρωμένος Χριστός που πιστεύετε και κηρύσσετε δεν είναι πήχυς ,δηλαδή ιδεολογία, δηλαδή δομή και ιεραρχία, είναι έμπρακτη εδώ και τώρα ύπαρξη με τον τρόπο Εκείνου.

    Και τέλος, μην με προκαλείτε , προσωπικά εμένα , με τις παραπομπες και τις μεγαλοστομίες σας, στο θέμα αυτό της ενδοοικογενειακής βίας (και όχι μόνο) διότι , εάν είμαι 54 χρονών κι αν θέλετε το πιστεύετε, μόνο τώρα αρχίζω κάπως να μην ζω με τον τρόμο...

    Κρατείστε την Ορθοδοξία σας, αν είναι τέτοια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εάν μπορείς να σταματήσεις την βία (την οποιαδήποτε) , το κακό στον κόσμο όπου το συναντάς, και δεν το κάνεις , τότε γίνεσαι συνεργός του . Και ακόμα περισσότερο όταν , καταγγέλλοντας την απλή λογική ως υποδεέστερη τάχα της υπερολογής πίστης, εγκαθιδρύεις την λογική του παραλογισμού και της παράνοιας.

    Θα είμαι απόλυτη και καθετη στο σημείο αυτό, αλλά με τέτοια θολούρα στον ποιμαντικό λόγο της Εκκλησίας, θα πρέπει να αισθάνεστε τουλάχιστον συνυπεύθυνοι για την φρίκη γύρω μας! ( εάν κάτι τέτοιο σας αφορά καθόλου και μπορεί να σας ξεβολέψει λιγάκι από τον ύπνο των εύκολων απαντήσεών σας και την ιδεολογική -θρησκευτική σας θωράκιση ή απλώς την επαγγελματική σας μονοτονία)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέρλογος δε σημαίνει παράλογος.Αυτό σαν σημείωση σημαντική.

    Οι κληρικοί(όπως και οι ψυχολόγοι,οι πολιτικοί,οι διανοούμενοι)δεν θα πρέπει να κοιμόμαστε ήσυχοι βλέποντας όλα αυτά που γίνονται γύρω μας.Σίγουρα δεν θα λύσουμε τα προβλήματα όλου του κόσμου(ακόμα κι αν έχουμε τις λύσεις και τις προσφέρουμε δε σημαίνει ότι θα τις δεχτεί όλος ο κόσμος)αλλά τουλάχιστον να μην δημιουργούμε καινούρια ή να μην διαιωνίζουμε τα υπάρχοντα.
    Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η βία κατά οιονδήποτε τρόπο.Πώς να το κάνουμε.Δεν κάνουμε εμείς μάρτυρες αλλά ο Χριστός.Μην τον υποκαθιστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημιουργώντας μια κόλαση δική μας

Μπορεί οι άνθρωποι να υποστηρίζουν πως κυνηγούν ή αποζητούν έναν παράδεισο αλλά συνήθως αυτό που πραγματικά επιθυμούν είναι η κόλαση. Πολλές...