Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Ιαπωνία:Η επιστήμη ως κάλυψη της φαλαινοθηρίας


koreatimes

Των Kang Aa-young, τον Jung Min-ho

Περισσότερες από 120 έγκυες φάλαινες θανατώθηκαν κατά τη διάρκεια του κυνηγιού "επιστημονικής έρευνας" της Ιαπωνίας στο Νότιο Ωκεανό το περασμένο καλοκαίρι, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση.

Φάλαινες Minke, συνολικά 333, αλιεύθηκαν κατά τη διάρκεια του ετήσιου επιστημονικού φαλαινοθηρικού προγράμματος της χώρας. Μεταξύ αυτών, 122 ήταν έγκυες και 114 ήταν ανώριμες, σύμφωνα με έγγραφα της συνεδρίασης της επιστημονικής ομάδας της Διεθνούς Επιτροπής Φαλαινοθηρίας.


Σύμφωνα με την έκθεση, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τις σφαγμένες φάλαινες για να συλλέξουν δεδομένα σχετικά με το λίπος και τα εσωτερικά όργανα τους. Αυτό περιλάμβανε το χτύπημα των φαλαινών με καμάκια με χειροβομβίδες στην άκρη τους και τον τεμαχισμό του.

Η ιαπωνική υπηρεσία αλιείας δήλωσε ότι δεν έκανε τίποτα λάθος επειδή δεν παραβίασε τους κανόνες της Διεθνούς Σύμβασης για τη ρύθμιση της φαλαινοθηρίας.

Αλλά οι επικριτές λένε ότι η Ιαπωνία, η οποία έχει υπογράψει το μορατόριουμ της επιτροπής για το κυνήγι φαλαινών, εκμεταλλεύεται συνεχώς ένα κενό λέγοντας ότι το κυνήγι της είναι για επιστημονική έρευνα.

16 σχόλια:

  1. Ακόμα και να ισχύει ο λόγος αυτός, ότι δηλαδή το κυνήγι των φαλαινών γίνεται για λόγους "επιστημονικής έρευνας", είναι απαράδεκτος σαν δικαιολογία και μάλιστα διπλά απαράδεκτος. Από ως πού το επιστημονικό ενδιαφέρον (βλ. και ενδιαφέρον πολυεθνικών) των ανθρώπων δικαιολογεί την φρικαλεότητα της παντοδυναμίας τους απέναντι σε πλάσματα με τα οποία μοιραζόμαστε τον ίδιο πλανήτη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η επιστήμη είναι παντοδύναμη στην εποχή μας.Δεν μπορείς να κάνεις την παραμικρή κριτική ή να την αμφισβητήσεις και στο όνομά της μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις.
      Οι Ιάπωνες απλά έτσι νομιμοποιούν τη φαλαινοθηρία.

      Διαγραφή
  2. Το ότι αυτή είναι η κυρίαρχη άποψη, σύμφωνοι...
    Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είμαστε αναγκασμένοι να την υιοθετήσουμε.
    Όχι... για τον οποιονδήποτε λόγο αυτή η συμπεριφορά παραμένει ΑΝΗΘΙΚΗ. Αν τώρα αυτό γίνεται με τις ευλογίες της επίσημης επιστήμης, είναι ΑΝΗΘΙΚΗ και αυτή και αυτοί που την υποστηρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε και τι έγινε που εγώ κι εσύ δεν την υιοθετούμε;Αφού έχει επικρατήσει.
      Δεν ξέρω πως προσδιορίζεται η επίσημη επιστήμη.Η σύνδεση και η ανάγκη χρηματοδότησης από κυβερνήσεις και ζάπλουτους μου γεννάνε μια κάποια καχυποψία....

      Διαγραφή
  3. Κατά τη γνώμη μου έγινε και παράγινε... Κάποτε το να έχει κάποιος αφέντης απόλυτη εξουσία ζωής και θανάτου πάνω στο δούλο του, ήταν κάτι απολύτως φυσιολογικό και νόμιμο. Έπρεπε κάποιοι ελάχιστοι να αρχίσουν να λένε ότι αυτό είναι μια ΑΝΗΘΙΚΗ πρακτική για να αποκτήσουν οι μαύροι έστω το δικαίωμα στη ζωή τους. Το ίδιο ισχύει για τις γυναίκες κλπ. Έπρεπε να εμφανιστούν κάποιοι ελάχιστοι στα τέλη του προηγούμενου αιώνα για να απαιτήσουν την κατάργηση της βιομηχανικής κτηνοτροφίας, την απαγόρευση του κυνηγιού των άγριων ζώων, την απαγόρευση της χρήσης των ζώων ως πειραματόζωα στα εργαστήρια, την εκμετάλλευση των ζώων ως θέαμα στα τσίρκα, για να δούμε την φρίκη και την βαρβαρότητα που κρύβεται πίσω από την καλοπέραση του δυτικού πολιτισμένου κόσμου.
    Η επίσημη Επιστήμη είναι το ορθολογικό εργαλείο ελέγχου των μαζών και της φύσης, το οποίο από τον 17ο αι. (επιστημονική επανάσταση) σταδιακά αντικατέστησε τον ανορθολογικό έλεγχο που ασκούσαν στον δυτικό κόσμο τα θρησκευτικά ιερατεία επί αιώνες και σήμερα (με την συναίνεση των μαζών) αποτελεί το όργανο για την ρομποτοποίηση και εξαφάνιση του Ανθρώπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι αυτά που αναφέρεις δεν σταμάτησαν.Απλά άλλαξαν μορφή.Τους μαύρους στις ΗΠΑ τους πυροβολούν οι αστυνομικοί με μεγαλύτερη άνεση απ' ό,τι τους λευκούς.Οι γυναίκες δεν αμοίβονται όσο οι άντρες για τις ίδιες δουλειές κλπ.Δεν βλέπω και πολλά να γράφονται για τη φρίκη και τη βαρβαρότητα πίσω από την καλοπέραση του δυτικού πολιτισμού.Βλέπω πολλά περισσότερα να γράφονται για το πόσο καλύτερος είναι από τις άλλες υποανάπτυκτες τάσεις του πλανήτη.Όσο για τα ζωάκια,αυτά μόνο από τα τσίρκα γλίτωσαν.

      ΟΚ,έτσι αντιλαμβάνομαι(όχι με τόσο ωραία διατύπωση) την επίσημη επιστήμη κι εγώ.Πόσες φωνές αντιστέκονται;Πόσες έχουν μια κάποια σοβαρότητα;

      Δεν ξέρω,έχω μια "μαύρη" οπτική για τα τεκταινόμενα στον κόσμο σε όλα τα επίπεδα.Ώρες ώρες απλά δεν μπορώ να τα ακολουθήσω όλα αυτά.Μου φαίνονται εντελώς παράλογα.

      Διαγραφή
  4. Ο δυτικός πολιτισμός έχει πολλά κακά αλλά και πολλά καλά. Τίποτα δεν είναι απόλυτο. Όσον αφορά τις γυναίκες και τους μαύρους η κατάσταση δεν είναι ίδια με αυτή του 19ου αιώνα και πιο πριν. Αυτό που λέω είναι ότι η κακοποίηση των ζώων δεν δικαιολογείται ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ...
    Όσον αφορά την σοβαρότητα που λες π. Κώστα, για μένα σοβαρή είναι φωνή που λέει αυτό που έχει να πει έστω και αν είναι μόνη της στον κόσμο, έστω και αν αυτό το μήνυμα το μεταδώσει σε ένα μόνο άνθρωπο, στο παιδί του ο καθένας μας...Δεν χρειάζεται η φωνή να είναι κάποιου αναγνωρισμένου ακαδημαϊκού, πολιτικού, καλλιτέχνη, για να είναι σοβαρή, αρκεί να είναι η φωνή ενός ευαίσθητου ανθρώπου, ενός απλού και ταπεινού γονιού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως δικαιολογείται.Μπορεί να ξεσηκώνονται κάποιες διαμαρτυρίες αλλά συνεχίζουν να γίνονται.
      Νομίζω ότι η βελτίωση είναι απλά επιφανειακή.
      Όχι,δε ζητάω διπλώματα και πτυχία,δεν έχω και μεγάλη εκτίμηση σε αυτά τα πράγματα.Μιλώ για το πόσο σοβαρές είναι οι φωνές στην ποιότητά τους.Παράδειγμα ακραίο:Όταν ένας οικολόγος αγωνίζεται για τα ζώα,φτάνει να μισεί τους ανθρώπους,πόσο σοβαρά μπορείς να τον πάρεις;

      Διαγραφή
  5. Υπάρχει η άποψη ότι οι άνθρωποι δικαιούνται να χρησιμοποιούν τα ζώα για πειραματικούς σκοπούς, επειδή αυτό προάγει την έρευνα για ιατρικούς και τέτοιους λόγους. Αυτή είναι μια δικαιολόγηση που πολλούς τους κάνει σκεπτικούς για το αν τελικά θα ήταν ανεκτή μια τέτοια χρήση τους. Αυτή η δικαιολόγηση όμως δεν γίνεται αποδεκτή από όλους. Υπάρχει ένας ολόκληρος κλάδος για την "Ηθική των ζώων" που θα άξιζε κάποιος να γνωρίσει για να στηρίξει τις απόψεις του, και πέρα από το συναισθηματικό πλαίσιο.

    Κατανοώ και σέβομαι το ότι δεν έχεις σε μεγάλη εκτίμηση τα πτυχία και τα διπλώματα. Θα έχεις τους λόγους σου. Εγώ, από την πλευρά μου σέβομαι τους ανθρώπους που μόχθησαν στον στίβο του πνεύματος (ο οποίος είναι τόσο σκληρός όσο τα πεδία των μαχών) για να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και δεν υποτιμώ τις προσπάθειές τους, που πολλές φορές είναι αιματηρές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά,δεν μηδενίζω την αξία των πτυχίων.Απλά έχω γνωρίσει πολλούς πτυχιούχους...διαφόρων κλάδων...

      Διαγραφή
  6. Ζώα(μεταφορικώς) οι Ιάπωνες, οι διαχρονικοί ναζί της Ασίας, την μπότα των οποίων γνώρισαν καλά οι γείτονές τους. Την δε ασφυξία της κοινωνικής τους δομής δεν την αντέχουν οι ανθρώποι(sic) και αυτοκτονούν σωρηδόν, τα έρμα τα ζώα θα γλύτωναν;
    Όχι ότι οι υπόλοιποι ομόφυλοί τους πάνε πίσω. Οι ασιατικές κοινωνίες είναι απάνθρωπες κι απόλυτα εκμηδενιστικές για κάθε μορφή ατομικότητος. Στη δε Κίνα, μέχρι τα μέσα του περασμένου αιώνα, η εκτέλεση δια δημοσίού τελετουργικής κατακρεούργησης ήταν θέαμα λαϊκής απογευματινής.
    Όσο για την κατάσταση στις ΗΠΑ, αν δεν το ζήσεις, δεν μπορείς να το καταλάβεις. Τουλάχιστον αυτό κατάλαβα εγώ μιλώντας με κάμποσους διαμένοντες εκεί γνωστούς, ομογενείς και μη, υπερθεματιστές του "shoot first ask later". Άλλοι κόσμοι με τους οποίους (ευτυχώς, ακόμη) δεν έχουμε σχέση. Για πόσο, όμως;.. (τρομώδες ερώτημα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαφωνώ.Οι Ιάπωνες ήταν πράγματι μια ιμπεριαλιστική δύναμη κατοχής που πραγματοποίησε εγκλήματα απίστευτης αγριότητας.Από εκεί και πέρα έχουν να επιδείξουν πολλές μορφές τέχνης,τεχνολογική πρόοδο κλπ.Η δε συμπεριφορά τους σε φυσικές καταστροφές είναι υποδειγματική.Ασιατικές κοινωνίες εκμηδενιστικές σε κάθε μορφή ατομικότητας πέραν των κομμουνιστικών δεν νομίζω ότι υπάρχουν.Ίσως η ιαπωνική του περασμένου αιώνα.Τέλος πάντων είναι πολύ μεγάλη η κουβέντα που πρέπει να γίνει γι'αυτό το θέμα.

      Στις ΗΠΑ είναι γνωστά τα προβλήματα που έχουν λόγω των αντιλήψεών τους για κάποια θέματα.Είναι όμως και η κοινωνία τους διαφορετική από τη δική μας και δυσκολευόμαστε να την καταλάβουμε.

      Δεν νομίζω πάντως πως θα κινηθεί η κοινωνία μας προς κάποια από τις δυο αυτές κατευθύνσεις.Ακόμα και προς τις ΗΠΑ με τις οποίες έχουμε ομοιότητες αλλά επιφανειακές.Και στα κακά και στα καλά τους.

      Διαγραφή
    2. Έτερον εκάτερον, φίλτατε. Και η Γερμανία του μεσοπολέμου ήταν στην πρωτοκαθεδρία του πνεύματος και της επιστήμης, οι δε ναζί κλασσικιστές και αρχαιολάτρες.
      Για τα θρασίμια τους Ιάπωνες, πάντως, έφαγα φλασιά τώρα με την υπόθεση της επικείμενης-και σχεδόν σίγουρης-εξαφάνισης του ερυθρού τόνου στη Μεσόγειο, ένος είδους αναφερομένου ήδη στον Όμηρο, ένεκα της αισχρής λαθροαλιείας για το πολυαγαπημένο.. σούσι τους! Σιχτήρ..

      Διαγραφή
    3. Γιατί ,τον ψάρευαν από παλιά οι Ιάπωνες στη Μεσόγειο τον ερυθρό τόνο;Μάλλον η λύσσα των Δυτικών να τρώνε σούσι ευθύνεται για την υπεραλιεία του.

      Διαγραφή
    4. Κι, όμως, φίλε, η Ιαπωνία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής παγκοσμίως και, κατά συνέπεια, υποκινητής/συντηρητής της λαθροαλιείας
      https://www.theguardian.com/environment/2012/aug/18/black-fish-tuna-activists
      https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308597X17300817

      Διαγραφή
    5. Δεν αμφιβάλλω ότι είναι,αλλά αυτοί αυτά έτρωγαν πάντα.Και τους έφταναν.Άρα φταίνε οι νέοι καταναλωτές.Όπως για το κόκκινο κρέας δε φταίνε οι Τεξανοί και τα χάμπεργκέρ τους(έχω και προφορά,ε;) αλλά οι Κινέζοι που το έβαλα στη διατροφή τους .Βέβαια,αλάθητο δεν έχω...ή έχω;

      Διαγραφή

H δυσκολία

  Να σε δεχτεί ο Χριστός είναι εύκολο. Ο Χριστός όλους τους δέχεται. Όλους τους περιμένει. Πολλές φορές όχι μόνο τους περιμένει αλλά τους πλ...