Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

Μια Αποτομή στα Κύθηρα...




 Η αποτομή της κεφαλής του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου είναι μια γιορτή που είναι πάντα νηστεία.Μια φορά,λοιπόν,όταν ήμουν στα Κύθηρα με έστειλαν να λειτουργήσω σε μια εκκλησίτσα του Αγίου Ιωάννη.

Παρένθεση.Έχω την αίσθηση πως κακώς γιορτάζει αυτή τη μέρα αυτή η εκκλησία καθώς στο τέμπλο στη θέση του αγίου του ναού βρίσκεται ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.Ρώτησα κάποιους εκεί,ο ένας μου είπε "ίδιοι δεν είναι;" και ο άλλος απάντησε "ξέρω κι εγώ;" οπότε δεν το συνέχισα μια και δεν υπήρχε λόγος να χαλάσουμε τις καρδιές μας.

Τέλειωσε η Λειτουργία και περάσαμε στα...εδέσματα.Ωραία και νόστιμα πράγματα είχαν φτιάξει στο χωριό,όλα νηστίσιμα.Παραδίπλα υπήρχε ένα τραπέζι,μεγάλο,το οποίο παρέμενε σκεπασμένο.Με πλησιάζει συνωμοτικά ένας από τους επιτρόπους(παρεμπιπτόντως με γνώριζαν οι άνθρωποι και ήξεραν πως δεν είμαι από τους αυστηρούς καταναγκαστικούς τύπους με το αμαρτιόμετρο παραμάσχαλα)και με ρωτά ψιθυριστά:"Ο Δεσπότης θα έρθει;"."Όχι" του απαντώ,"λείπει"."Σίγουρα;" ξαναρωτά"."Σίγουρα" του απαντώ."Δε θα μας καρφώσεις;",με ρωτάει και πια έχω καταλάβει που πάει το πράγμα."Προχώρα",του λέω, "δεν είδα και δεν άκουσα τίποτα".Τότε αυτός σφυρίζει και λέει δυνατά "Δεν είναι εδώ ο Δεσπότης,κάντε αποκαλυπτήρια".

Σηκώνεται λοιπόν το τραπεζομάντιλο από το σκεπασμένο τραπέζι και αποκαλύπτονται κάτι "νηστίσιμα" λουκανικοπιτάκια,κεφτεδάκια,τυροπιτάκια και όλα τα -άκια.


Οι Κυθήριοι με την νηστεία ποτέ δεν συναντήθηκαν...αλλά μη νομίζετε,με δυο μπουκάλια τσίπουρο έφυγα κι εγώ από εκεί.


2 σχόλια:

Στο δικαστήριο

  Ο Χριστός συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται, δικάζεται και τελικά σταυρώνεται χωρίς πραγματική αιτία νομική. Ένας αθώος, ο μόνος αθώ...