Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

Οι Γεζίντι της Αφρίν αντιμετωπίζουν βίαιους εξισλαμισμούς

Από την ιστοσελίδα rojavakurdistan.gr
Οι Γιεζίντι, οι οποίοι υπήρξαν πρόσφατα στόχος σφαγής, βιασμών και σεξουαλικής εκμετάλλευσης από την Ίσις, αντιμετωπίζουν τώρα το βίαιο εξισλαμισμό, υπό την απειλή θανάτου, από τις δυνάμεις που υποστηρίχθηκαν από την Τουρκία και οι οποίες κατέλαβαν τον κουρδικό θύλακα της Αφρίν στις 18 Μαρτίου. Ισλαμιστές μαχητές, οι οποίοι είναι σύμμαχοι με την Τουρκία και έχουν καταλάβει τα χωριά των Γιεζίντι στην περιοχή, έχουν καταστρέψει τους ναούς και τους τόπους λατρείας αυτής της κουρδόφωνης, μη ισλαμικής εθνότητας, σύμφωνα με τους ντόπιους.
Ο Shekh Qamber, ένας 63χρονος γεωργός, Γιεζίντι Κούρδος από τη Συρία, που εγκατέλειψε την πόλη του, Qastel Jindo, στο Αφρίν, περιέγραψε σε μια αποκλειστική συνέντευξη στον Independent τι συνέβη με τους Γιεζίντι που αρνήθηκαν να εγκαταλείψουν στα σπίτια τους. Είπε ότι ορισμένοι οδηγήθηκαν δια της βίας σε ένα τζαμί από Ισλαμιστές για να προσηλυτιστούν στο Ισλάμ, ενώ άλλοι, συμπεριλαμβανομένου ενός 70χρονου άνδρα που γνώριζε προσωπικά, ουσιαστικά δωροδοκήθηκαν για να το κάνουν, με προσφορές φαγητού και ιατρικής φροντίδας.
Ακόμη και τα ονόματα των χωριών των Γιεζίντι αλλάζουν. Ο κ. Qamber περιέγραψε μια συνομιλία που είχε με τον ισλαμιστή μαχητή που τον συνέλαβε και τον ανέκρινε κοντά στην πόλη Azaz, όταν προσπαθούσε να δραπετεύσει. Ρωτήθηκε από τον ανακριτή του από πού είναι και απάντησε ότι είναι από τον Qastel Jindo. Ο ισλαμιστής, μέλος ομάδων οι οποίες δηλώνουν ότι ανήκουν στον ελεύθερο Συριακό Στρατό (FSA), δήλωσε: «Δεν είναι πια το Qastel Jindo. Είναι το al-Quds τώρα. Θα του δώσουμε το όνομα της πρωτεύουσας της Παλαιστίνης. Αυτές οι περιοχές καταλήφθηκαν από τους άπιστους και τώρα [πηγαίνουν] πίσω στους αρχικούς τους ιδιοκτήτες και τα αρχικά τους ονόματα. Ήρθαμε εδώ για να ξανακερδίσουμε τα εδάφη μας και να σας αποκεφαλίσουμε.»
Ο κ. Qamber θυμάται ότι απάντησε σε αυτήν την απειλή εναντίον της ζωής του, ότι αυτό που θα συμβεί θα είναι το θέλημα του Θεού. Ο ανακριτής του απάντησε: «Σκάσε! Είσαι άπιστος. Πιστεύεις πραγματικά στο Θεό; «Ο κ. Qamber είπε ότι πίστευε σε έναν Θεό και, σύντομα μετά από αυτό, απελευθερώθηκε επειδή, όπως πιστεύει, ήταν ηλικιωμένος και άρρωστος. Τελικά βρήκε τον δρόμο του προς τον κύριο κουρδικό θύλακα, στη βορειοανατολική Συρία, ο οποίος προστατεύεται από τις Λαϊκές Μονάδες Προστασίας (YPG), που υποστηρίζονται από την αμερικανική αεροπορία και 2.000 αμερικανικά στρατεύματα.

Υπάρχουν συχνές αναφορές ότι πολλοί από τους Σουνίτες Άραβες μαχητές του FSA, οι οποίοι τελούν υπό τη διοίκηση του τουρκικού στρατού, είναι πρώην μέλη της Isis και της Αλ Κάιντα. Στα δικά τους βίντεο, περιγράφουν τον υπάρχοντα κουρδικό πληθυσμό ως απίστους, χρησιμοποιώντας slogans και φράσεις που συνήθως συνδέονται με την Αλ Κάιντα.
Ο κ. Qamder λέει ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων στα χωριά γύρω από το Qastel Jindo, που έπεσαν νωρίς κατά την τουρκική εισβολή που ξεκίνησε στις 20 Ιανουαρίου, είναι Γιεζίντι. Λέει ότι κάποιοι χωρικοί έφυγαν, αλλά άλλοι το ρισκάρισαν να παραμείνουν, επειδή δεν ήθελαν να χάσουν τα σπίτια τους και τα εδάφη τους. Αυτοί που παρέμειναν αργότερα «μεταφέρθηκαν στο τζαμί και δέχτηκαν μαθήματα στην ισλαμική προσευχή».

Επιπλέον, υπήρχαν «ναοί και λατρευτικοί οικισμοί Γιεζίντι, αλλά όλοι έχουν ανατιναχτεί και καταστραφεί από τους μαχητές μετά την είσοδό τους στο χωριό». Η θρησκεία των Γιεζίντι είναι ένα μείγμα πεποιθήσεων που αντλούνται από τον Ζωροαστρισμό, τον Ιουδαϊσμό, τον Χριστιανισμό και το Ισλάμ.
Ο κ. Qamber δήλωσε ότι είχε μιλήσει με ανθρώπους από τα χωριά Γιεζίντι του Burj Abdalo, Basufane, Faqira και Tirende και όλοι είπαν ότι «οι μαχητές διδάσκουν τους Γιεζίντι την Ισλαμική προσευχή».
Ο κ. Qander αποδίδει μέρος της ευθύνης για το τι συμβαίνει και στο δικό του λαό, που επέστρεψε στα σπίτια του μετά την αρχική προέλαση του τουρκικού στρατού και των Αράβων συνεργατών του. Λέει ότι έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα, από την τρομερή μοίρα των Γιεζίντι στο Sinjar [Shingal στα κουρδικά] στο βόρειο Ιράκ τον Αύγουστο του 2014, όταν είχε καταληφθεί από την Isis. Αναρωτιέται: «Γιατί δεν μαθαίνουν από τις εμπειρίες του Shingal όπου οι γυναίκες Γιεζίντι αρπάχτηκαν ως σκλάβες του σεξ και ο λαός μας έχασε την τιμή και την αξιοπρέπειά του;»
Ερωτηθείς για τις τωρινές ανησυχίες των Γιεζίντι, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται σε στρατόπεδα προσφύγων στη βόρεια Συρία και το Ιράκ, ο κ. Qamber δήλωσε ότι μετά την ήττα της Ίσις, στις περιοχές τους «αναμέναμε ότι οι Τούρκοι θα μας επιτεθούν, είτε άμεσα όπως έκαναν στην Τουρκία στη δεκαετία του ’70, είτε χρησιμοποιώντας έμμεσα τις συμμαχικές ομάδες Ισλαμιστών Τζιχάντ, όπως η Ντάες [Ίσις] ή άλλες ομάδες όπως ο λεγόμενος Ελεύθερος Συριακός Στρατός».
Λίγα στοιχεία έχουν έρθει στη δημοσιότητα σχετικά με τις συνθήκες στο Αφρίν, από τη στιγμή που κατακτήθηκε τελικά από τον τουρκικό στρατό και τους Άραβες συμμάχους του στις 18 Μαρτίου. Το Γραφείο Συντονισμού Ανθρωπιστικών Υποθέσεων του ΟΗΕ (OCHA), στην τελευταία έκθεσή του για την κρίση στο Afrin στις 16 Απριλίου, αναφέρει ότι 137.000 άτομα έχουν εκτοπιστεί από το Αφρίν, ενώ 150.000 παραμένουν ακόμη εκεί. Από αυτούς, 50.000 βρίσκονται στην πόλη του Αφρίν και 100.000 στην ύπαιθροΑναφέρει ότι η κυκλοφορία των ανθρώπων είναι πολύ περιορισμένη και ότι πολλοί που επιθυμούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους δεν επιτρέπεται να περάσουν από σημεία ελέγχου, τα οποία, αν και δεν προσδιορίζεται ποιος είναι υπεύθυνος για αυτά, πρέπει να βρίσκονται υπό τον έλεγχο του τουρκικού στρατού ή των Αράβων μισθοφόρων του,δεδομένου ότι αυτοί είναι η μόνη εξουσία στην περιοχή.
Αναφορές από το Συριακό Παρατηρητήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (SOHR) -που θεωρείται ευρέως ως ουδέτερο ή υπέρ της αντιπολίτευσης- επικαλούμενες πολλαπλές πηγές από το Αφρίν, επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς του κ Qamber, περί θρησκευτικής και εθνικής κάθαρσης από τον τουρκικό στρατό και τους Άραβες συμμάχους του. Ισχυρίζεται ότι διαθέτει αξιόπιστες πληροφορίες ότι «η επανεγκατάσταση των εκτοπισμένων ανθρώπων της Ανατολικής Ghouta στην περιοχή του Αφρίν συνεχίζεται.» Λέει ότι ο Αμπντούλ Νάσερ Σαμίρ, ο στρατιωτικός διοικητής της Faylaq αλ-Ραχμάν, μια από τις πιο σημαντικές ένοπλες ομάδες που προηγουμένως αντιμετώπιζε την κυβέρνηση της Συρίας στην Ανατολική Γκούτα, εγκαταστάθηκε μαζί με τους ανώτερους διοικητές της σε μια πόλη στην Αφρίν.

Άλλοι εκτοπισμένοι από την Ανατολική Γκούτα μετακινούνται σε σπίτια από τα οποία οι Κούρδοι κάτοικοι έχουν φύγει και δεν τους επιτρέπεται να επιστρέψουν σύμφωνα με το SOHR. Λέει ότι οι πρόσφυγες από την Ανατολική Ghouta έχουν αντιρρήσεις γι’αυτό που συμβαίνει και δε θέλουν να εγκατασταθούν στο Αφρίν, «όπου οι τουρκικές δυνάμεις τους παρέχουν σπίτια που ανήκουν σε ανθρώπους που έχουν εκτοπιστεί από το Αφρίν». Οι πρόσφυγες της Ανατολικής Γκούτα λένε ότι δεν επιθυμούν να γίνουν όργανο της «οργανωμένης δημογραφικής αλλαγής» κατ’εντολή της Τουρκίας που στην πραγματικότητα θα αντικαταστήσει τους Κούρδους με τους Άραβες στο Αφρίν. Λένε ότι απορρίπτουν αυτό το σχέδιο, όπως απορρίπτουν οποιαδήποτε δημογραφική αλλαγή που ενορχηστρώνεται από τη συριακή κυβέρνηση και τη Ρωσία στην δική τους περιοχή της ανατολικής Γκούτα, όπου ο βομβαρδισμός σκότωσε περίπου 1.800 πολίτες και τραυμάτισε περίπου 6.000. Η SOHR επισημαίνει ότι η εθνοκάθαρση στο Αφρίν από την Τουρκία διεξάγεται «εν μέσω συσκότισης στα μέσα ενημέρωσης» και αγνοείται διεθνώς.
Οι Γιεζίντι Κούρδοι φοβούνται ότι η σφαγή και η υποδούλωση που υπέστησαν στα χέρια της Isis στο Sinjar το 2014 θα μπορούσε να ξανασυμβεί. Ο κ Qamber ζει με ασφάλεια με τη σύζυγό του Adula Mahmoud Safar στα ανατολικά του Καμισλί, της de facto πρωτεύουσα του Δυτικού Κουρδιστάν ή Ροζάβα, όπως αποκαλούν οι Κούρδοι την επικράτειά τους στη βορειοανατολική Συρία. Αλλά είναι απαισιόδοξος για το μέλλον, θεωρώντας ότι η Τουρκία θα εισβάλει και στην υπόλοιπη Ροζάβα.
Λέει ότι πολλοί Τούρκοι αξιωματούχοι λένε ότι «εάν οι Κούρδοι ζουν σε μια σκηνή στην Αφρική, αυτή η σκηνή θα πρέπει να καταστραφεί». Προσθέτει ότι επειδή οι Τούρκοι και οι Άραβες σύμμαχοί τους βλέπουν τους Γιεζίντι τόσο ως απίστους όσο και ως Κούρδους, είναι διπλός ο κίνδυνος που διατρέχουν και θα είναι οι μεγαλύτεροι ηττημένοι σε κάθε μελλοντικό πόλεμο που διεξάγεται από την Τουρκία εναντίον των Κούρδων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πολιτισμοί

 Ακολουθεί μια κάπως αντιδημοφιλής άποψη. όχι, οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας κλπ δεν ήταν κάποιου είδους προ Χριστού ...