Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

"Γίνομαι ο άλλος"

Αποτέλεσμα εικόνας για γαβριηλια παπαγιαννη

Η γερόντισσα είχε το χάρισμα να μπαίνει στην θέση του άλλου ανεξάρτητα αν συμφωνούσε ή διαφωνούσε μαζί του.Ένα συγκλονιστικό παράδειγμα αυτού του μοναδικού της χαρίσματος φαίνεται και από την ιστορία του Χρ.,ενός ακόμη αγαπημένου της παιδιού,που όταν το καλωσόριζε κάθε φορά που θα πήγαινε κουρασμένο και τσακισμένο να την επισκεφτεί,το αποκαλούσε "καλώς το εγγονάκι μου".

Το "εγγονάκι" αυτό λοιπόν είχε μια πολύ ιδιαίτερη ζωή από τ ανεανικά του χρόνια,ήταν ομοφυλόφιλο.Το παιδί ομολογεί με πολύ συγκίνηση το σοκ που έπαθε ο ίδιος, όταν της το εξομολογήθηκε και δεν είδε καμία έκφραση αποδοκιμασίας,καμία αντίδραση,ούτε καν σύσπαση του προσώπου της, και μάλιστα σε μια εποχή που ήταν πολύ παράτολμο να το ομολογήσεις.Ο ίδιος βαθειά συγκλονισμένος,αναγνωρίζοντας το μεγαλείο της στάσης της για το πώς τον βοήθησε, ενώ θα μπορούσε να του δώσει μια κλωτσιά και να επιστρέψει απελπισμένος στο προσωπικό του δράμα,λέει:


Αυτό που λένε ότι η γερόντισσα γινόταν ο άλλος εγώ το είχα ήδη ζήσει μαζί της.Εγώ είμαι ομοφυλόφιλος και όταν της το είπα ,δεν είδα καμία αντίδραση.Άρχισε να με ρωτάει για το πώς είναι η ζωή μου.Εγώ ήμουν πάρα πολύ ερωτευμένος και άρχισε να με ρωτάει γι'αυτή τη σχέση.Δεν λέω ότι την επιβράβευσε αλλά δεν μου έδειξε τίποτα να την ενόχλησε,δεν μου έδειξε ούτε καν με μια κίνηση ή νεύμα της ότι κάτι την έσφιξε.Άρχισε να με ρωτάει και να μου λέει να μη στενοχωριέμαι.Μου είπε ότι ο έρωτας είναι ένα όχημα του Θεού για να φτάσουμε στην αγάπη προς το πρόσωπό Του.Μου είπε ακόμη ότι, όταν ζήσεις με έναν άνθρωπο πολύ και τον αγαπήσεις πολύ,μετά, όταν τον χάσεις, είναι πολύ δύσκολο.Και,όταν αυτόν τον άνθρωπο τον λατρέψεις πάρα πολύ,τότε ο Θεός μπορεί να τον πάρει από τη ζωή ή από τη ζωή σου,γιατί αρχίζεις να θεοποιείς αυτόν τον άνθρωπο.Αυτό για μένα είναι το πιο ακέραιο παράδειγμα του "γίνομαι ο άλλος".Δεν γίνομαι επιλεκτικά σ' αυτά που μου αρέσουν αλλά σε ό.τι ο Χριστός μου παρουσιάζει μέσα από το ανθρώπινο πρόσωπο.Εγώ πήγαινα κάθε φορά με το ίδιο θέμα και ποτέ δεν της μιλούσα για τον Χριστό ή την αγάπη του.Σε μια πολύ δύσκολη φάση της έλεγα ότι αυτός ο άνθρωπος με τον οποίο συνυπήρχαμε στο Λονδίνο τώρα που ήμουν διακοπές δεν ήθελε να με βλέπει και μου έλεγε η γερόντισσα για να με παρηγορήσει: "Μη στενοχωριέσαι!Και τα παντρεμένα ζευγάρια κάνουν αποχή κάποιες περιόδους του χρόνου!"

Μοναχή Φιλοθέη, Η Γερόντισσα της Χαράς-Μοναχή Γαβριηλία Παπαγιάννη, εκδ. Επιστροφή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πολιτισμοί

 Ακολουθεί μια κάπως αντιδημοφιλής άποψη. όχι, οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας κλπ δεν ήταν κάποιου είδους προ Χριστού ...