Τετάρτη 3 Μαΐου 2017

Οι Μαροκινοί Χριστιανοί βγαίνουν από τις σκιές και ζητούν τα δικαιώματά τους

Αποτέλεσμα εικόνας για morocco painting

copts-united
Οι Μαροκινοί που κρυφά ασπάστηκαν τον Χριστιανισμό απαιτούν το δικαίωμα να ασκούν την πίστη τους ανοιχτά σε μια χώρα όπου το Ισλάμ είναι η επίσημη θρησκεία του κράτους και η «αποστασία» καταδικάζεται.
Σε ένα διαμέρισμα σε μια  εργατική συνοικία στη νότια πόλη του Αγαδίρ, ο Μουσταφά ακούει ύμνους που προέρχονται από ένα hi-fi κάτω από ένα ασημένιο σταυρό που κρέμεται στον τοίχο.

Ο 46χρονος δημόσιος υπάλληλος,  γιος ενός ειδικού του ισλαμικού νόμου από το κοντινό Taroudant, κάποτε ήταν ενεργό μέλος του απαγορευμένου αλλά ανεκτού ισλαμιστικού κινήματος Φιλανθρωπίας και Δικαιοσύνης.

Είπε ότι προσηλυτίστηκε το 1994 για να «γεμίσει ένα πνευματικό κενό».

«Ήμουν κουρασμένος από τις αντιφάσεις στο Ισλάμ», δήλωσε ο Μουσταφά. «Άρχισα να ενδιαφέρομαι για τον Χριστιανισμό μέσα από μια μακρά αλληλογραφία με ένα θρησκευτικό κέντρο στην Ισπανία στα τέλη της δεκαετίας του 1980».


Συνέχισε για να εκπαιδευτεί ως Προτεστάντης πάστορας και έλαβε ένα πιστοποιητικό από τις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά από  μια σειρά μαθημάτων δι' αλληλογραφίας.

Ο Μουσταφά κράτησε την πίστη του μυστική για δύο δεκαετίες, αλλά ενάμιση χρόνο πριν, δημοσίευσε ένα βίντεο στο διαδίκτυο στο οποίο μίλησε ανοιχτά για τον προσηλυτισμό του. Η αντίδραση ήταν άμεση.

«Η οικογένεια και οι στενοί φίλοι μου μου  γύρισαν την πλάτη τους , με απέφευγαν στη δουλειά. Τα παιδιά μου έπεφταν θύματα εκφοβισμού στο σχολείο», είπε.

Οι προσήλυτοι στον Χριστιανισμό σχηματίζουν μια μικρή μειοψηφία στο Μαρόκο. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στατιστικά στοιχεία, το αμερικανικό Στέιτ Ντιπάρτμεντ εκτιμά πως ο αριθμός τους κυμαίνεται μεταξύ 2.000 και 6.000.

'Καταδίωξη' 

Το Σαββατοκύριακο του Πάσχα,ο Μουσταφά και μια ντουζίνα προσήλυτοι συναντήθηκαν για «τις απογευματινές προσευχές» στο σαλόνι του Rachid, που όπως ο  Μουσταφά δεν θέλησε να δώσει το πλήρες όνομά του.

Ο Rachid, ο οποίος κατάγεται από μια οικογένεια Σούφι - μια μυστικιστική τάση του Ισλάμ - αποδέχτηκε τον Χριστιανισμό το 2004 και τελικά έγινε προτεστάντης πάστορας.

Πατέρας δύο παιδιών,ο Rachid είπε ότι άρχισε να ενδιαφέρεται για τον Χριστιανισμό, όταν ήταν έφηβος ακούγοντας ένα πρόγραμμα που μεταδιδόταν από ένα ραδιοφωνικό σταθμό που εδρεύει στο Παρίσι.

Ερεύνησε το Χριστιανισμό σε ένα ίντερνετ-cafe,ήρθε  σε επαφή με μια εξειδικευμένη ιστοσελίδα και του έστειλαν ένα αντίγραφο της Βίβλου.

«Διάβασα ολόκληρο το πράγμα, μελέτησα το λόγο του Θεού, πήρα μαθήματα», είπε. «Στην ηλικία των 24, βαφτίστηκα σε ένα διαμέρισμα στη Καζαμπλάνκα».

Τον Απρίλιο, ο Μουσταφά, ο Rachid και άλλοι μαροκινοί προσήλυτοι υπέβαλαν αίτημα στο επίσημο Εθνικό Συμβούλιο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (CNDH) κάνοντας έκκληση για «ένα τέλος στις διώξεις» εναντίον τους.

«Απαιτούμε το δικαίωμα να δώσουμε στα παιδιά μας χριστιανικά ονόματα, να προσευχηθούμε σε εκκλησίες,  να θαφτούμε σε χριστιανικά νεκροταφεία και να παντρευτούμε σύμφωνα με τη θρησκεία μας», δήλωσε ο Μουσταφά.

Το Ισλάμ είναι η κρατική πίστη του Μαρόκου, αλλά το 2011 το σύνταγμα της χώρας, το οποίο συντάχθηκε όταν η χώρα  συγκλονίστηκε από εμπνευσμένες από την Αραβική Άνοιξη διαδηλώσεις, εγγυάται την ελευθερία της θρησκείας.

Οι ξένοι Χριστιανοί και η μικροσκοπική εβραϊκή κοινότητας της χώρας - περίπου 2.500 άτομα - ασκούν την πίστη τους ανοιχτά.

Οι Μαροκινές αρχές επαίρονται για την προώθηση της θρησκευτικής ανοχής και τη «μέτρια» μορφή του Ισλάμ, και ο ποινικός κώδικας της χώρας δεν απαγορεύει ρητά την αποστασία - την πράξη της απόρριψης του Ισλάμ ή οποιουδήποτε από τα κύρια δόγματά του.

'Υπέρ-ευαίσθητοι'

Αλλά στο Μαρόκο ο προσηλυτισμός τιμωρείται από το νόμο και όποιος βρέθηκε ένοχος «πως προσπάθησε να υπονομεύσει την πίστη ενός μουσουλμάνου ή να τον προσηλυτίσει σε άλλη θρησκεία» μπορεί να φυλακιστεί για διάστημα έως τρία έτη.

«Το θέμα είναι εξαιρετικά ευαίσθητο, διότι σχετίζεται με την ιστορία του εποικισμού και στην ιδέα ότι ο Χριστιανισμός αποτελεί κίνδυνο για την ενότητα του Μαρόκου,»δήλωσε  κοινωνιολόγος της θρησκείας στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Αλλά ο Rachid είπε ότι οι συνθήκες αλλάζουν.

«Οι συλλήψεις έχουν σχεδόν σταματήσει, κάτι που  είναι ένα μεγάλο βήμα», είπε. «Η παρενόχληση έχει γίνει σπάνια.»

Ο Rachid, ο οποίος λέει «είμαι Μαροκινός πριν από  Χριστιανός,» ασκεί την πίστη του ανοιχτά και ζει μια φυσιολογική ζωή στην εργατική συνοικία του Αγαδίρ μαζί με τους μουσουλμάνους γείτονές του.

Οι περισσότεροι Μαροκινοί που έχουν προσυλητιστεί στο  Χριστιανισμό ζουν στην Αγκαντίρ και την κεντρική πόλη του Μαρακές, και η πλειοψηφία έχουν δηλώσει ότι είναι Προτεστάντες.

Με την εξαίρεση των ντόπιων  Εβραίων, οι Μαροκινοί θεωρούνται αυτόματα μουσουλμάνοι και ο βασιλιάς Μοχάμεντ VI κατέχει τον επίσημο τίτλο του διοικητή των Πιστών.

Ο Μουσταφά είπε ότι το σύνταγμα του 2011 και οι κινήσεις από το βασιλιά «υπέρ της ανοχής και συνύπαρξης» έχουν βοηθήσει την ενίσχυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Μαρόκο.

Αλλά «ο ποινικός κώδικας, τα πολιτικά κόμματα και η κοινωνία δεν ακολούθησαν το παράδειγμά του», είπε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα Εισόδια της Θεοτόκου

 Οι ευσεβείς Ιωακείμ και Άννα απέκτησαν, έπειτα από πολλές προσευχές και παρά το γεγονός ότι η Άννα δεν μπορούσε να κάνει παιδιά,  επιτέλους...