Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Στοιχειωμένη Κορέα 2:Στοιχειωμένοι δρόμοι της Σεούλ

Αποτέλεσμα εικόνας για independence gate korea
koreatimes.co.kr

Σύμφωνα με πολλούς, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα, η Σεούλ ήταν στοιχειωμένη. Τα σπίτια που εγκαταλείφθηκαν μετά από δολοφονίες και τα λυντσαρίσματα που είχαν συμβεί σε περιόδους αναταραχών ήταν φυσικές τοποθεσίες για στοιχειώματα αλλά δεν ήταν όλα τα φαντάσματα ικανοποιημένα με την παραμονή τους σε έναν τόπο - κάποια περιπλανιόνταν στους δρόμους.

 Σε μια πηγή κοντά στο ρέμα  Τσεονγκιέ και την περιοχή Τζονγκντόνγκ, οι γυναίκες φοβούνταν να πάνε μόνες τους - ειδικά τη νύχτα - από φόβο ότι θα τις πλησίαζε το πνεύμα ενός αποκεφαλισμένου άνδρα που είχε εκτελεσθεί για κάποια άγνωστη παράβαση. Προφανώς το φάντασμα περιπλανιόταν για να αναζητήσει ένα ποτό για να σβήσει την αιώνια δίψα του, αλλά δεν ήταν μπορούσε να το πράξει επειδή δεν είχε κεφάλι.




Η περιοχή που περιβάλλει την Αψίδα της Ανεξαρτησίας αποφευγόταν  τη νύχτα επειδή λεγόταν ότι μαστιζόταν από ανήσυχα πνεύματα και τοκγκαμπί (καλικάντζαρους). Οι Tokgabi ήταν γενικά άτακτοι, αλλά θα μπορούσαν να είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι αν ήταν εξοργισμένοι. Έπαιρναν πολλές μορφές και συχνά ξεκινούσαν ως απλά καθημερινά αντικείμενα που είχαν μολυνθεί όταν αίμα -ιδιαίτερα από γυναίκες- έπεφτε επάνω τους. Έτσι, δεν είναι περίεργο που βρίσκονταν συχνά κοντά σε χώρους εκτέλεσης, πεδία μάχης και περιοχές όπου σημειώθηκαν δολοφονίες ή ατυχήματα. Τα tokgabi συχνά περιπλανιόνταν σε λεγεώνες και μπορούσαν να προκαλέσουν την εγκατάλειψη ολόκληρων γειτονιών ή χωριών.



Το μεγαλύτερο μέρος των κατορθωμάτων των tokgabi ήταν μάλλον παιδαριώδη. Άρπαζαν τα sangto (ψηλούς κότσους) των Κορεατών και τα πέταγαν στο έδαφος - άλλες φορές τους έκοβαν προκαλώντας στους ανθρώπους μεγάλη ντροπή γιατι το sangto ήταν ένα σύμβολο της ανδροπρέπειας. 

Για να αποφευχθεί αυτό, οι άνδρες φορούσαν ασημένιες καρφίτσες στο sangto επειδή όλοι ήξεραν ότι τα μικρά δαιμόνια φοβόντουσαν το ασήμι. Τα άγαμα αγόρια - των οποίων τα μαλλιά ήταν ακόμα σε μακριές πλεξίδες - έφεραν μικρά ξύλινα μπιχλιμπίδια από τα απομεινάρια των δέντρων που χτυπήθηκαν από κεραυνό. 

Όταν τα σπίτια απειλούνταν από αυτά τα φαντάσματα,κρεμούσαν  μεγάλα σεντόνια από κόκκινο ύφασμα στις πόρτες και τα παράθυρα ως εμπόδια. Για τέσσερις ημέρες το tokgabi έκανε επιθέσεις και όσο το ύφασμα παρέμενε στη θέση του, τα tokgabi δεν μπορούσαν να μπουν επειδή τα απωθούσε το χρώμα.

Δεν έπαιρναν όμως όλοι προφυλάξεις και δεν ήταν όλες οι επιθέσεις των  tokgabi αθώες. Ο Τζορτζ Χέμπερ Τζόουνς είδε τον εξορκισμό μιας Κορεατοπούλας στο Jemulpo (σημερινή Incheon) που μαστιζόταν από τρία πνεύματα που πολεμούσαν μεταξύ τους για το ποιο θα κατέχει το σώμα της. Δύο από τα πνεύματα ήταν γυναικών - η μία κάηκε σε πυρκαγιά και η  άλλη πνίγηκε. Το τρίτο πνεύμα ήταν αυτό ενός εκτελεσθέντος άντρα. Τι απέγινε το κορίτσι είναι άγνωστο. 

Δεν ήταν όλα τα φαντάσματα κορεάτικα- κάποια ήταν ξένα. Ένα ιαπωνικό φάντασμα γνωστό ως "Yobosang" περπατούσε στους σκοτεινούς δρόμους κυνηγώντας Κορεάτισσες. Οι ενέδρες του έγιναν τόσο έντονες ώστε οι γυναίκες άρχισαν να μεταφέρουν πακέτα από κόκκινη πιπεριά στα ρούχα τους ως προστασία έναντι των επιθέσεών τους επειδή όλοι γνώριζαν ότι το ιαπωνικό φάντασμα δεν μπορούσε να αντέξει τη φλογερή γεύση των πιπεριών.

Κοντά στην περιοχή Jeongdong, κάποτε υπήρχε μια μεγάλη φτελιά που φέρεται ότι φυτεύτηκε από τους Ιάπωνες κατά τις εισβολές τους στα τέλη του 16ου αιώνα. Αυτό και το έδαφος στο οποίο αναπτύχθηκε λέγεται ότι ήταν στοιχειωμένο από πνεύματα και δαίμονες - προφανώς ιαπωνικής προέλευσης. Το 1885, μια ισχυρή καταιγίδα έριξε το δέντρο αλλά το στοίχειωμα παρέμεινε και κανένας Κορεάτης δεν τόλμησε να μαζέψει ξύλα ή να χτίσει στην περιοχή από φόβο ότι θα κακοποιηθεί από αυτό το κακόβουλο ξένο πνεύμα. Αλλά ο Αιδ. Henry G. Appenzeller δεν ήταν Κορεάτης και με περιφρόνηση- ή πιθανότατα επειδή η γη ήταν φτηνή - απέκτησε τη γη και ίδρυσε τη Σχολή Paichai Hakdang.

Οι Δυτικοί δεν ήταν πάντα υπερασπιστές από τα πνεύματα - μερικές φορές ήταν ανταγωνιστές. Μεταξύ της πύλης Sukjeong (βόρεια) και της πύλης Gwanghui περιφερόταν ένα φρικτό φάντασμα με «λευκό πρόσωπο, ξανθά μαλλιά, μπλε μάτια και κόκκινα χείλη και φώναζε με φωνή παιδιού». Υπέθεταν ότι τα θύματα που κυνηγούσε ήταν τα παιδιά. Το καλοκαίρι του 1888, η Σεούλ μαστίζεται από αναταραχές λόγω φήμης πως αλλοδαποί απήγαγαν Κορεατόπουλα και τα έτρωγαν ή χρησιμοποιούσαν  μέρη των σωμάτων τους για ιατρική και ανάπτυξη φωτογραφιών.

Μερικές φορές τα κορεατικά φαντάσματα έφεραν το όλεθρο στους ξένους. Το 1921 υπήρχε ένα δημοφιλές ιαπωνικό εστιατόριο κοντά στο Nagwon και το Insadong. Αυτή η περιοχή - ειδικά το Tapgol Park - ήταν η περιοχή των διαδηλώσεων ανεξαρτησίας της Πρώτης Μαρτίου το 1919. Η αίσθηση των Χαν φαίνεται να έχει διαποτίσει την περιοχή και εκδηλωνόταν σε ένα εκδικητικό φάντασμα που μάστιζε ένα δημοφιλές εστιατόριο το οποίο είχε θαμώνες Ιάπωνες και Κορεάτες συνεργάτες: 

«Προφανώς από το πουθενά, αίμα έπεφτε στην ιδιοκτήτρια και τους πελάτες της.Όταν κάποιος στο εστιατόριο σήκωνε το κεφάλι του, αίμα έπεφτε στο πρόσωπο και τα ρούχα του.Η αστυνομία κλήθηκε , αλλά δεν μπορούσαν να λύσουν το μυστήριο.Στο τέλος του έτους το εστιατόριο είχε χάσει όλους τους πελάτες του και η  ιδιοκτήτρια είχε τρελαθεί και περιπλανιόταν στους δρόμους ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δυσκολίες

  Οι κουβέντες για το σχέδιο και τη δικαιοσύνη του Θεού δυσκολεύονται κάθε φορά που κάποιοι γονείς θάβουν το ανήλικο ή νεαρό παιδί τους. Μα ...