Τρίτη 7 Απριλίου 2020

Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται στον Ποταμό Κυθήρων

James Flowerdew

Με τρώει το χέρι μου να γράψω κάτι για όλη αυτή τη κουβέντα που γίνεται για τις ανοιχτές ή μη εκκλησίες.Αφορμή είναι η φασαρία που ξεκίνησε στον Ποταμό Κυθήρων αλλά έχει εξαπλωθεί διαδικτυακά και αλλού.Ναι,στο νταβαντούρι τα Κύθηρα πρωτοστατούν...

Ας πάμε στου πολύ πολύ πιστούς.Η λειτουργία είναι,λένε, το οξυγόνο τους και με βάση την παράδοση των πατέρων μας σε καιρό επιδημιών και πανδημιών προστρέχουμε στις εκκλησίες.

Να ομολογήσω κάτι.Δεν είμαι τόσο άνθρωπος της υψηλής θεολογίας.Είμαι πιο πολύ του πρακτικού.Οπότε να μου συγχωρέσετε την μη αναφορά αποσπασμάτων από την Αγία Γραφή και τους βίους των αγίων ή κειμένων των Πατέρων.Άλλωστε τα έχουν χρησιμοποιήσει και οι δυο πλευρές τόσο πολύ που στο τέλος θα χάσουν την αξία τους.


Ας δούμε λοιπόν κάποια ιστορικά στοιχεία.Ναι,την εποχή του Βυζαντίου(αλλά και αρκετά αργότερα) ο κόσμος προσέτρεχε στην πίστη.Έτσι κι αλλιώς η ιατρική μπορεί να ήταν ανεπτυγμένη για την εποχή αλλά σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα,μάλλον σε νηπιακή κατάσταση.Πώς πήγαν τα πράγματα;Στην πρώτη επιδημία πανώλης σταμάτησαν να μετράνε τα θύματα από ένα σημείο και μετά(υπολογίζεται ότι χάθηκε πάνω από τον μισό πληθυσμό της Πόλης),στη δεύτερη λόγω της μείωσης του πληθυσμού ήρθαν οι Σελτζούκοι Τούρκοι και στην τρίτη,λένε,πως πέθαναν τα 8/9 του πληθυσμού της Πόλης.Δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί να συντελέστηκε το θαύμα σε κάποιες περιπτώσεις(δεν ξέρω αν λογίζεται ως τέτοιο ότι μια επιδημία εξαφάνισε δυο-τρία χωριά και όχι δέκα)αλλά το θαύμα δεν μπορεί να λογιστεί ως κανόνας.Η λατρεία μας είναι λογική και ενίοτε υπέρλογη,όχι παράλογη.


Να ξεκαθαρίσουμε και κάτι.Με βάση την μικρή εμπειρία μου(δέκα χρόνια περίπου)ως παπάς μπορώ να πω πως δεν κολλάει τίποτα από τη Θεία Κοινωνία.Με την ίδια εμπειρία μπορώ να πω πως κολλάει στη συνάθροιση σε οποιαδήποτε ακολουθία.

Ναι,δικαίωμα είναι του καθενός να πηγαίνει όπου θέλει και να ρισκάρει να κολλήσει ο,τιδήποτε.Δεν έχει όμως δικαίωμα να μεταδώσει την ασθένεια σε άλλους.Όπως επίσης δικαίωμα του καθενός είναι να μην πιστεύει αλλά όχι να επιτίθεται στην Εκκλησία και τα Μυστήριά της(αυτό είναι γενικότερο σχόλιο για τις "συζητήσεις" του διαδικτύου)



Από εκεί και πέρα.Όταν εκφράζεται μια άποψη που δε μας αρέσει,καλό είναι να μην αντιδρούμε δυσανάλογα.Γιατί η κρίση θα περάσει και θα συναντηθούμε και θα έχουμε πάρε δώσε και μετά.Δε χρειάζονται καταστάσεις σαν τις γελοιότητες με τη δήθεν σύλληψη του Μητροπολίτη Κυθήρων ούτε βαριοί χαρακτηρισμοί.

Και στο κάτω κάτω ,δε βλέπω το λόγο.Ένας,δύο,δέκα,εκατό,λένε πως όσοι φοβούνται είναι ολιγόπιστοι.Ε,και;Κι εγώ φοβάμαι.Πρέπει να μπαίνω στο λεωφορείο για μια διαδρομή τριάντα λεπτών περίπου και είμαι στην Αθήνα που έχει κρούσματα με το τσουβάλι.Δεν ξέρει ο καθένας τι είναι;Και τι έγινε που τον χαρακτηρίζει κάπως μια μειοψηφία.Και πλειοψηφία να ήταν,πάλι εξίσου αδιάφορο θα ήταν κι αυτό.Ο καθένας ξέρει ποιος είναι,ο Θεός μας ξέρει ακόμα καλύτερα οπότε οι μεταξύ μας αντεγκλήσεις είναι αδιάφορες.Οπότε ας μην είμαστε και τόσο εύθικτοι με το θέμα.

Κλείνοντας(αν και θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα),επιστρέφοντας στο τοπικό του θέματος,τα Κύθηρα δεν έχουν κρούσματα(και μακάρι να μην έχουν ποτέ)και ακόμα κι αν παρουσιαστεί ο ιός μέχρι να φτάσει στον Ποταμό το πιο πιθανό είναι να βαρεθεί και να πάρει πάλι το καράβι για την Αθήνα ή την Κρήτη.Οπότε ό,τι γράφεται είναι εκ του ασφαλούς και εκ του μακρόθεν.Αν παρουσιαστεί το πρόβλημα αντί για τσακωμούς ας βρεθούν λύσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το φίδι του εγωισμού

  Ο εγωισμός είναι ένα πολύ ύπουλο φίδι που συνήθως, όμως, εμφανίζεται στη γλώσσα που χρησιμοποιούμε. Και μπορούμε να καταλάβουμε πόσο μας έ...