Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Φαμπρ,ΔΝΤ και Καζαντζάκης

                                         


Συγκλονιστικά θέματα απασχόλησαν τη χώρα τις τελευταίες ημέρες,πολιτικά,πολιτισμικά και εκκλησιαστικά(πιστεύατε ότι δεν θα αναφερόμουν στα εκκλησιαστικά;) Να κάνουμε ένα μικρό,τόσο δα,σχολιασμό.


Φαμπρ. Ούτε που τον είχα ξανακούσει.Και μάλλον δεν θα τον ξανακούσω κιόλας.Στην αρχή όταν κάτι πήρε το αυτί μου για τον "Βέλγο που ήρθε" είπα μέσα μου:"γύρισε στο Θρύλο ο Μιραλάς;Έλα μωρή παιχτούρα να τρελαθούμε".Αλλά μόλις είδα την φωτογραφία απογοητεύτηκα.Δεν θα ερχόταν ο σέντερ φορ στην ομαδάρα.Και τότε προς τι ο χαμός;Να πω την αλήθεια ούτε το φεστιβάλ Αθηνών ήξερα.Αλλά πάλι εγώ θεωρώ αριστουργήματα ισάξια των αρχαίων τραγωδιών,το Walking Dead και το Game Of Thrones.Τέλος πάντων,μαζεύτηκαν και κάτι τύποι που δηλώνουν δημιουργοί,κάτι κουτσομπόληδες του διαδικτύου και διάφορες ιστοσελίδες που ανά δύο μέρες μας ενημερώνουν για τις σταρ των πορνό ταινιών,και άρχισαν το κράξιμο.Ο τύπος θίχτηκε και παραιτήθηκε.Ο υπουργός που τον προσέλαβε ούτε θίχτηκε ούτε και παραιτήθηκε.Ωραία.Γλιτώσαμε τις βλακείες που οι Βέλγοι θεωρούν τέχνη.Θαυμάσια.Και σώθηκε ο πολιτισμός της χώρας;Γιατί ό,τι έχω δει από Έλληνες δημιουργούς βρωμάει αντιγραφή από δυτικά πρότυπα από χιλιόμετρα μακριά.Επίσης ο πολιτισμός δεν γεννάται μέσα από τις τέχνες αλλά τις γεννά.

Και πολιτισμός γεννιέται στα σχολεία.Εκεί που έχουμε δασκάλους να επιβραβεύουν την κακομαθημενιά των πιτσιρικιών.Εκεί που οι γονείς διαμαρτύρονται στους δασκάλους επειδή βάζουν πολλές ασκήσεις στα φυντάνια τους.Που τα μεγαλώνουν με μοναδικό εφόδιο το:"Είσαι εσύ κι άλλος κανένας.Πάτα τους όλους."Ναι,έχω πολλά τοπικά παραδείγματα περί αυτών.

Κι εκεί που ησυχάσαμε από τον Φαμπρ και τους γυμνούς χορευτές,σκάει μύτη η συνομιλία των στελεχών του ΔΝΤ.Δεν θα πω πολλά.Περιμένω να δω πως θα το χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση το θέμα.Αν και δε νομίζω ότι θα ιδρώσει κανένα Γερμανικό ή Ευρωπαϊκό αυτί.Και δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα μάχης από πλευράς Αλέξη.Η καρέκλα είναι γλυκιά.Γιατί να τη ρισκάρουμε;

Μεγάλο το θέμα που απασχόλησε τα "εκκλησιαστικά" μέσα αυτό το Σ/Κ επίσης.Όχι,δεν ήταν η Πανορθόδοξη αυτή τη φορά.Αυτή θα τη φάμε όπως φαίνεται στη μάπα και θα υποστούμε τις ζημιές που θα προκαλέσει.Και οι ζημιές θα είναι πολλές.Να το θυμηθείτε.
Το θέμα όμως ήταν άλλο.Δεν αφόρισε ποτέ η Εκκλησία τον Καζαντζάκη.Τι λες ρε φίλε!Μάτι δεν είχα κλείσει τόσο καιρό.Το σκεφτόμουν συνεχώς!Ευτυχώς φτάσαμε ως το 2016 για να το ξεκαθαρίσουμε.Δεν καταλαβαίνω αυτή τη νοοτροπία.Κι αν τον είχε αφορίσει,τι θα γινόταν;Είναι πάνω από την Εκκλησία ο οποιοσδήποτε συγγραφέας,ανεξαρτήτως πόσο μεγάλος ήταν(δεν έχω την παραμικρή επαφή με τα έργα του Καζαντζάκη.Δεν με τράβηξε ποτέ);Ήταν βλάσφημα τα έργα του;Αν ήταν καλώς θα τον αφόριζε η Εκκλησία.Αρνιόταν ο ίδιος τις διδασκαλίες των Πατέρων;Επίσης καλώς θα τον αφόριζε.Τι σαχλαμάρες είναι αυτές.Η Εκκλησία δεν είναι ούτε προοδευτική ούτε οπισθοδρομική.Η Εκκλησία(η Ορθόδοξη,οι άλλες δεν είναι Εκκλησίες όσο κι αν λένε άλλα από Κων/πολη μεριά)είναι η Αλήθεια.Όποιος τη δέχεται έχει καλώς.Οι άλλοι ας πάρουν ο καθένας το δρόμο του.Η πόρτα είναι ανοικτή και για έξοδο και για είσοδο.

Αυτά τα ολίγα είχα να γράψω με το γνωστό καυστικό τρόπο μου...

5 σχόλια:

  1. Οχι η Εκκλησία δεν αφόρισε τον Καζαντζάκη! Ευτυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μμμμ!Σας θίξαμε το νησί...

      Το θέμα είναι γιατί.Αν πράγματι δεν τον θεώρησε βλάσφημο καλώς δεν τον αφόρισε.Αν φοβήθηκε τις αντιδράσεις τότε κακώς δεν τον αφόρισε.Εκεί είναι το θέμα και όχι στο γεγονός αυτό καθαυτό.Άλλωστε ο αφορισμός δεν είναι κάτι τόσο τρομερό.Είναι απλά επικύρωση από πλευράς της Εκκλησίας της επιθυμίας κάποιου που δεν θέλει να έχει σχέση μαζί της.

      Διαγραφή
  2. Ο Καζαντζάκης ήταν τα εφηβικά μου αναγνωσματα, όταν παιδί ακόμα, ημουν εντελώς ανυποψιαστη για της τύχης τα γυρίσματα.
    Θα τον πρότεινα και σήμερα ανεπιφύλακτα σε κάποιον ανήσυχο έφηβο.
    Όπως και πολλά άλλα αναγνώσματα....

    Δεν ξέρω εγώ ποια είναι η δουλειά της Εκκλησίας, ξέρω μόνο ότι φέρνει το καλό νέο, το Ευαγγέλιο στον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επειδή μετείχα στο κράξιμο κατά του κου Φαμπρ, έχω να δηλώσω ότι η συμμετοχή μου, καθώς και άλλων γνωστών μου, είχε αποκλειστικά φιλοζωικά κριτήρια, καθώς ο εν λόγω ψυχάκιας κρεμούσε γάτες απ' τα τσιγκέλια. Για τις μαλαπέρδες χέστηκα, τις κούναγε και ο συγχωρεμένος ο Καρακατσάνης και οι εντόπιοι χαχόλοι τον θεωρούσαν δικαιωματικό κληρονόμο του Αριστοφάνη. Επίσης, είχαμε και εγχώριο ζωοβασανιστή, κάποιον Δημήτρη Γέρο που έπνιγε περιστέρια επί σκηνής, για να δείξει πόσο τον κατέπνιγε η χούντα, αλλά λόγω δημοκρατικών φρονημάτων έγινε γαργαριστός..
    Κατά τ' άλλα, φίλτατε Παπά-Κώστα, συμφωνώ μαζί σου, τόσο στα της γενέσεως της τέχνης (για να βγει νέος Όμηρος, φερειπείν, θα 'πρεπε να περπατούσαν ανάμεσα μας νέοι Αχιλλείς και Νέστορες, κομματάκι δύσκολο στην Ελλάς του 2016), όσο και στον (μπλιαχ) Καζαντζάκη.. Ούτε τον Φτωχούλη του Θεού δεν κατάφερα να τελειώσω, που αναφερόταν και στον αγαπημένο μου Άγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γάτες στο τσιγκέλι;Βαθιά κουλτούρα!Άντε και ποντίκια στη σούβλα.
      Τον άλλον με τα περιστέρια πρώτη φορά τον ακούω.

      Διαγραφή

Η παραβολή του άφρονα πλουσίου

Είπε ο Κύριος την εξής παραβολή «Κάποιου πλούσιου ανθρώπου χωράφια έδωσαν άφθονη σοδειά. Κι εκείνος σκεφτόταν και έλεγε: τι να κάνω; Δεν έχω...