Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Θρησκεία-Πολιτική-Αλήθεια




Δεν θα μπορούσα να ζήσω ούτε δευτερόλεπτο χωρίς θρησκεία.Πολλοί από τους πολιτικούς που είναι φίλοι μου απογοητεύονται μαζί μου και λένε ότι ακόμα και οι πολιτικές μου απόψεις εμπνέονται από τη θρησκεία.Είναι αλήθεια.Πραγματικά,όλες οι πολιτικές δραστηριότητές μου,μα και άλλες,μπορούν να εξηγηθούν από τη θρησκεία μου.Θα φτάσω,μάλιστα,μέχρι το σημείο να υποστηρίξω ότι όλες οι πράξεις ενός θρήσκου ανθρώπου πρέπει να εμπνέονται από τη θρησκεία του.Πραγματικά,η λέξη αυτή δίνει έμφαση στο δεσμό που μας ενώνει με τo Θεό.Δεν είναι μήπως Αυτός που ελέγχει ακόμα και την αναπνοή μας;


Η πολιτική,αν αποκοπεί από τη θρησκεία,δεν είναι παρά μια άθλια δραστηριότητα.Πρέπει πάντα να αρνούμαστε αυτόν τον διαχωρισμό.Εφόσον η πολιτική ενδιαφέρεται για το καλό των εθνών,είναι φυσιολογικό ένας θρήσκος άνθρωπος να αφιερωθεί σε αυτήν.Πρέπει να είναι ένας από τους σκοπούς όποιου αναζητεί τον Θεό και την Αλήθεια.Λέω "Θεός και Αλήθεια" γιατί αυτές οι δυο έννοιες είναι εναλλάξιμες.Αν κάποιος μου αποδείκνυε ότι ο Θεός ψεύδεται ή ότι αισθάνεται ευχαρίστηση να βασανίζει τα όντα,θ'αρνιόμουν να Τον λατρέψω.Είναι γι'αυτόν τον λόγο ,που πρέπει και στην πολιτική να εγκαθιδρύσουμε το Βασίλειο των Ουρανών.


Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αμάρτημα από το να καταπιέζονται οι αθώοι στο όνομα του Θεού


Η αληθινή ηθική είναι αδιαχώριστη από την αληθινή θρησκεία.Η πρώτη είναι για τη δεύτερη ό,τι το νερό για τον σπόρο που βρίσκεται μέσα στο χώμα.


Μια πλάνη δεν γίνεται αλήθεια επειδή πιστεύουν όλοι σε αυτήν,όπως και μια αλήθεια δεν μπορεί να είναι πλανεμένη όταν κανείς δεν την αποδέχεται.

(Γκάντι,Θρησκεία και Αλήθεια-Οικονομία και Ηθική,εκδ ΡΟΕΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο δικαστήριο

  Ο Χριστός συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται, δικάζεται και τελικά σταυρώνεται χωρίς πραγματική αιτία νομική. Ένας αθώος, ο μόνος αθώ...