Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

Δεν τιμωρούνται οι αυτόχειρες. Αποδεχόμαστε την αποτυχία μας

 


Αυτό κι αν είναι αδικία. Φτιάχνουμε ένα κόσμο υπερβολικά σκληρό για τους ευαίσθητους ανθρώπους, τους απογοητεύουμε, τους ωθούμε στην τρέλα, τους οδηγούμε στην αυτοκτονία κι έπειτα τους κατηγορούμε κι από πάνω επειδή δεν άντεξαν να ζουν μια ζωή που φροντίσαμε να προσομοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο στην κόλαση.

Οι περισσότεροι έχουν την εντύπωση πως η Εκκλησία "τιμωρεί" τους αυτόχειρες με το να μην τελεί την εξόδιο ακολουθία. Ή έστω ότι τους αφήνει στο θέλημα του Θεού αφού αυτοί υπέπεσαν στο υπέρτατο αμάρτημα της απελπισίας. Αφού έπαψαν να πιστεύουν στην πρόνοια του Θεού.

Νομίζω, ναι είναι προσωπική άποψη αυτό και θεωρώ πως είναι επιτρεπτό να εκφέρουμε μια προσωπική άποψη σε αυτά τα θέματα, πως η Εκκλησία δεν τιμωρεί ούτε αφήνει τους αυτόχειρες στο έλεος του Θεού με την άρνησή της να τελέσει την εξόδιο ακολουθία.

Όχι, νομίζω πως αναγνωρίζει την αποτυχία της, αλλά και την αποτυχία ολόκληρης της κοινωνίας να βοηθήσουν έναν αδελφό ή μία αδελφή τους. Ένα μέλος τους. Λένε πως ο Θεός μας δίνει το σταυρό μας ανάλογα με τις δυνάμεις μας. Διαφωνώ. Μας δίνει ένα σταυρό πάνω από τις δυνάμεις μας. Για να βρεθεί κάποιος να μας βοηθήσει να τον σηκώσουμε. Για κάθε Εσταυρωμένο πρέπει να υπάρχει κι ένας Κυρηναίος. Κάποιος που έστω χωρίς να το θέλει θα μας βοηθήσει στο κουβάλημα του σταυρού για λίγο. 

Γιατί οι άνθρωποι που αυτοκτονούν, αυτοί που πέφτουν σε κατάθλιψη, αυτοί που οδηγούνται στην απώλεια των λογικών τους, είναι μια απόδειξη ότι όχι, δεν αντέχουμε όλοι το σταυρό που μας έλαχε. Δεν μπορούμε να ανέβουμε τον Γολγοθά. Χρειαζόμαστε έναν Κυρηναίο. Μια χείρα βοηθείας που θα πάρει έστω για λίγο το βάρος από πάνω μας.

Όταν, λοιπόν, η Εκκλησία δεν διαβάζει τον αυτόχειρα αποδέχεται την αποτυχία της για τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Αποδέχεται πως δεν έπραξε το καθήκον της. Αποδέχεται πως άφησε ένα μέλος της να θυσιάσει την ίδια του τη ζωή γιατί αυτό το ίδιο το δώρο που μας έδωσε ο Θεός το μετατρέψαμε για τον αυτόχειρα σε δηλητήριο, σε θηλειά, σε μαρτύριο.

Και μπροστά σε αυτή την αποτυχία της, μπροστά σε αυτό το κρίμα η Εκκλησία κάνει το μόνο που η συνείδησή της της επιτρέπει. Σωπαίνει και ελπίζει ο Θεός να καλύψει το κενό των ανθρώπων που διατείνονται ότι πιστεύουν σε Αυτόν.

9 σχόλια:

  1. Δυστυχώς,πάτερ,είναι προσωπική σου άποψη και wishful thinking.
    Η εκκλησία τιμωρεί τους αυτόχειρες για λόγους αντικειμενικούς-ιστοριολογικούς και υποκειμενικούς-μικροψυχικούς.
    Αντικειμενικούς, διότι, ειδικά στο ζήτημα των μεταθανατίων πεπρωμένων, έχει εγκολπωθεί πλήρως τη διδασκαλία και τα ήθη της αρχαίας θρησκείας, όπου στη λατρευτική κοινότητα ο αυτόχειρας εθεωρείτο μίασμα ανυπόφορο και γι' αυτό θαβόταν(ή αφηνόταν) εκτός των τειχών.
    Στους δε υποκειμενικούς θα διακρίνω μια απίστευτα μικροπρεπή και φαρμακοφόρο στάση, που λες και βγάζει στους αυτόχειρες όλα τα απωθημένα της, αφού δέχεται να κηδέψει αντίχριστους και κακούργους, με μιαν δήλωση αστείρευτης συγχωρητικότητας (όχι απαραίτητα κακής), ενώ την ίδια στιγμή καταφρονεί τους αυτόχειρες κατά το "ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στα λάχανα". Μου θυμίζει εκείνους τους ψευτονταήδες μέσου κυβισμού που ξέσπαγαν στους κακόμοιρους της αυλής, όντας αδύνατοι να τα βάλουν με τα ντερέκια.
    Και, στο φινάλε, δεν είναι όλες οι αυτοκτονίες απότοκο ψυχοπάθειας. Κάποιοι βουτούν στο κενό μη μπορώντας να αντέξουν τον εξευτελισμό μιας πτώχευσης και ενός ξεσπιτώματος και εγώ δεν μπορώ να τους κατηγορήσω..
    Τα ίδια ισχύουν και για τους επιλέξαντες την καύση. Κάνε, ρε χριστιανέ, τα στραβά μάτια για τους συγγενείς και διάβασέ τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο έσβησα το ένα γιατί μου ήρθε δυο φορές.
    Και γιατί να μην έχω δίκιο εγώ; Επειδή είμαι μόνο ένας; Δε λέει κάτι αυτό.Χεχε!

    Κοίτα, οπωσδήποτε υπάρχουν πάντα ιστορικοί λόγοι. Εκείνες τις εποχές η αυτοκτονία ήταν πράξη ανήκουστη. Την χρησιμοποίησε και ο Ιούδας άλλωστε. Αλλά αυτό δε μας δεσμεύει σαν Εκκλησία στον αιώνα τον άπαντα.

    Στη πράξη θάβονται και οι αυτόχειρες πλέον. Εξασφαλίζει η οικογένεια ένα χαρτί ψυχιάτρου και τέρμα.
    Εγώ πάλι δε μπορώ να συγχωρήσω αυτούς που αυτοκτονούν για τους λόγους που αναφέρεις και αφήνουν πίσω γυναίκα και παιδιά να παλεύουν με τα θεριά.
    Υπάρχει ένα θέμα εδώ. Πολλές φορές αυτοί που ζητούν την καύση δεν θέλουν να διαβαστούν από την Εκκλησία και γι' αυτό το επιλέγουν. Οπότε δεν πρέπει να γίνει σεβαστή η επιθυμία τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι,σαφώς, αλλά εκεί πάμε στης ανυπερβλήτου κακογουστιάς ποζεριές της "πολιτικής κηδείας", οπότε όλοι happy.
    Υπάρχουν όμως και οι.. "light αμφισβητίες", για να χρησιμοποιήσουμε μια φράση της μόδας, που ναι μεν, αλλά.. Ή στο φινάλε, μπορεί ο θανών να ήταν θρησκευτικά αδιάφορος, αποκλειστικά για την πάρτη του, χωρίς καμία τάση δημοσιοποίησης. Πόσο άσχημα θα νιώσουν οι συγγενείς, αν τον κατευοδώσουν αδιάβαστο;
    Για την ταύτιση..καμμένου και απίστου ευθύνεται αποκλειστικά η εκκλησία με την ultras στάση της πάνω στο θέμα.
    Κάτι με την ταύτιση κάθε λογής αμφισβητία με τους ψεκασμένους σήμερα..
    Στο δεύτερο σχόλιό μου έγραφα ότι είναι ένα από τα καλύτερα κείμενά σου, μεστό ευαισθησίας και βαθειάς, αληθινής θρησκευτικότητας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν μου ήρθε. Ήρθε δυο φορές το πρώτο. Αλλά επειδή έγραψες τόσο καλά λόγια μπορείς να το ξαναγράψεις!

    Δεν υπάρχει ολίγη αμφισβήτηση. Και το ξέρουν από πριν ότι καίγεσαι, επομένως δε διαβάζεσαι. Άρα είναι μια επιλογή πολύ συνειδητή. Οι συγγενείς ας το ξεπεράσουν. Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα μπορούσε να διαβαστεί ένα τρισάγιο ώστε να υπάρξει μια κάποια παρηγοριά. Κάποιες Μητροπόλεις το κάνουν. Είχα γράψει κάτι παλιότερα για το θέμα, δε θυμάμαι καλά όμως.
    Κοίτα είναι μια επιλογή την οποία έχουν καπελώσει οι αντιεκκλησιαστικοί. Δε φταίει μόνο μια πλευρά.
    Εγώ πάντως δεν είμαι και τόσο κάθετος με την καύση. Δεν μου αρέσει μεν αλλά ίσως πρέπει να το δούμε και αλλιώς το θέμα. Μάλλον πρέπει να το δούμε. Οι απολυτότητες δεν μου αρέσουν βέβαια γενικότερα εμένα αλλά τέλος πάντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άσχετο: μπορείς να μου δώσεις μιαν απάντηση/κατεύθυνση στο ζήτημα του κακού; Ή, μάλλον, στο ζήτημα του μοιραίου, του άσχημου.που εμφανίζεται (πάντα) εκεί που δεν το περιμένεις και σε κάνει χίλια κομμάτια;
    Συνέβη κάτι άσχημο, αρχές της εβδομάδας, και ξαναφλόγισε μέσα μου το αιώνιο ερώτημα, που, κατά πως φαίνεται, θα το πάρω μέχρι τον.. τάφο, μιας κι αρχίσαμε τα μακάβρια σήμερα!! (εδώ μπαίνει emoticon γελάκι)..
    Άσχετο 2: Ποια είναι η γνώμη σου για τους Mgla; με έπιασα να ξανακούσω με ενθουσιασμό metal μετά από 20 και βάλε χρόνια (βοήθησαν και οι περιστάσεις, βεβαια) και νιώθω πολύ περίεργα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο κόσμος είναι πεσμένος στα σκατά και συμβαίνουν σκατένια πράγματα. Πλέον δεν αναρωτιέμαι αν έχει υπόσταση το κακό αλλά αν υπάρχει το καλό. Χο χο. Μόνο στον Εκκλησιαστή και στον Καγιάμ βρήκα μια κάποια παρηγοριά και μπορώ και γράφω για τους αυτόχειρες αντί να συγκαταλέγομαι σ' αυτούς. Κοίτα, από τη στιγμή που ο άνθρωπος αποστατεί από το θέλημα του Θεού, επικρατεί ένα χάος. Και οι χαοτικές καταστάσεις πολύ σπάνια είναι καλές.

      Λίγο τους άκουσα τώρα. Με το black metal ποτέ δεν τα πήγα καλά. Αλλά μου άρεσαν. Πολωνοί είναι; Αυτό είναι μια εγγύηση για την ποιότητά τους.

      Διαγραφή
  7. Ναι, Πολωνοί και, απ' ό,τι φαίνεται, έχουν παρει, γενικα ως σκηνή, το σκαλπ των Νορβηγών.
    Πάω να ξεσκονίσω Εκκλησιαστή σήμερα..
    Καλό ξημέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Πολωνία έχει εξαιρετική παρουσία σε όλα τα παρακλάδια του metal...

      Καλό διάβασμα και καλό βράδυ

      Διαγραφή

Στο δικαστήριο

  Ο Χριστός συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται, δικάζεται και τελικά σταυρώνεται χωρίς πραγματική αιτία νομική. Ένας αθώος, ο μόνος αθώ...