Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025

Απαξίωση σιδηροδρόμου, οδικό λόμπι, έγκλημα στα Τέμπη

 

Μία από τις παραμέτρους του εγκλήματος των Τεμπών, η οποία αρχίζει σιγά σιγά και ακούγεται είναι ο ρόλος που έχει παίξει το λεγόμενο οδικό λόμπι στην απαξίωση του σιδηροδρόμου, ειδικά τα τελευταία τριάντα χρόνια. Στα χρόνια αυτά οι "επενδύσεις" στο οδικό δίκτυο ήταν τριπλάσιες από αυτές για τον σιδηρόδρομο. Όταν λέμε οδικό λόμπι, εννοούμε όλους εκείνους που κερδίζουν από τη μεγαλύτερη χρήση του οδικού δικτύου. Αυτοκινητοβιομηχανίες, ΚΤΕΛ, εταιρείες κατασκευαστικές οι οποίες και ένα σκασμό χρήματα παίρνουν για να κατασκευάσουν τους υπερκοστολογημένους αυτοκινητοδρόμους και τα διόδια διαχειρίζονται μετά, αλυσίδες καταστημάτων εστίασης, τοπικοί παράγοντες κλπ. Και έτσι έχουμε γιγάντωση του οδικού δικτύου που οδηγεί σε μεγαλύτερη σπατάλη δημοσίων χρημάτων, μεγαλύτερη κοινωνική αδικία αλλά και υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Και όλα αυτά σε βάρος του σιδηροδρόμου, ενός μέσου μεταφοράς που θεωρείται και οικολογικό συν τοις άλλοις(το 2021 η ΕΕ το είχε ανακηρύξει χρονιά σιδηροδρόμου) και επομένως εις βάρος του ίδιοι του κράτους και του ίδιου του πολίτη. Καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο να εξηγήσεις στον μέσο Έλληνα πολίτη-και όχι μόνο στον Έλληνα- την κοινωνική και οικολογική ζημιά που προκαλεί ο αυτοκινητόδρομος, αφού θα σου απαντήσει πως με το αυτοκίνητο πάει γρήγορα στη δουλειά του, κάνει μεταφορές, πάει εκδρομές χωρίς να καταλαβαίνει πως ο αυτοκινητόδρομος δημιουργεί μεγάλες αποστάσεις για όλους τις οποίες καλύπτει έπειτα για μερικούς και πως αναλόγως του εισοδήματος του καθενός αυξάνεται και η ταχύτητα στις μετακινήσεις του(ένας πλούσιος που μπορεί να έχει καλύτερο αυτοκίνητο μετακινείται γρηγορότερα από κάποιον φτωχότερο που έχει λιγότερο καλό αυτοκίνητο ή από κάποιον που δεν έχει αυτοκίνητο ενώ η δημιουργημένη απόσταση είναι ίδια για όλους),  όμως είναι μια πραγματικότητα. Ακόμα μέσω του αυτοκινητοδρόμου έχουμε και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος αλλά και την ερήμωση ολόκληρων περιοχών. Έτσι λοιπόν, για να κερδίζουν κάποιοι αλλά και για να υπερέχουν κάποιοι άλλοι έναντι των συμπολιτών τους, όχι μόνο δεν αναπτύχθηκε ο σιδηρόδρομος, που σε μια χώρα σαν την Ελλάδα θα μπορούσε να είναι μοχλός ανάπτυξης και να προσφέρει ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις/μεταφορές στον πολίτη αλλά και να αποφέρει κέρδη στο κράτος, αλλά απαξιώθηκε πλήρως(ειδικά με τα μνημόνια, τα οποία ήταν ευλογία για κάποιους) με αποτέλεσμα το έγκλημα, όπως καταλαβαίνετε είναι έγκλημα αφού υπάρχει σχέδιο από πίσω, των Τεμπών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαξίωση σιδηροδρόμου, οδικό λόμπι, έγκλημα στα Τέμπη

  Μία από τις παραμέτρους του εγκλήματος των Τεμπών, η οποία αρχίζει σιγά σιγά και ακούγεται είναι ο ρόλος που έχει παίξει το λεγόμενο οδικό...