Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Ο ξένος

 


Ξένος δεν είναι ούτε κάποιος που μιλά μεν τη μητρική μου γλώσσα αλλά είναι ανόητος ή αποτυχημένος, ούτε κάποιος τόσο τρομακτικά "άλλος" ώστε να μη μου περνά καν η σκέψη ότι μπορώ να μάθω κάτι από αυτόν. Ο ξένος αντιπροσωπεύει το γεγονός πως έχω δρόμο μπροστά όσον αφορά στην ωρίμανσή μου, όχι κατ' ανάγκην στην κατεύθυνση οποιασδήποτε ταύτισης μαζί του,  αλλά τουλάχιστον στην πορεία προς έναν κόσμο που από κοινού μοιραζόμαστε. Η αναγνώριση του άλλου ως άλλου, χωρίς την παρόρμηση να τον κάνω ίδιο με μένα, εμπεριέχει την αναγνώριση της δικής μου ανεπάρκειας όσον αφορά στη διαχείριση της πραγματικότητάς μου και τη μετάβαση προς μια άλλη πραγματικότητα που, ναι μεν δεν είμαι σε θέση να διαχειριστώ τόσο καλά, αλλά είναι πιο βαθιά και πραγματική. Και αυτό δεν μπορεί παρά να σημαίνει πως έρχομαι εγγύτερα προς τον Θεό.


Rowan Williams, Στο πλάι ενός Αθώου, εκδ. Εν Πλω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η σιωπή

  Η σιωπή που επικρατεί από το βράδυ της Μ. Πέμπτης έως και το πρωί του Μ. Σαββάτου δεν πρέπει να μας παραξενεύει και να μας τρομάζει. Είναι...