Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022

Κυριακή ΙΣΤ’ Επιστολών, Αποστ. Ανάγνωσμα: Β΄ Κορ. στ’ 1-10


 

Μας λέει στη σημερινή αποστολική περικοπή ο Απόστολος Παύλος: με κάθε τρόπο συσταίνουμε τον εαυτό μας ως υπηρέτες του Θεού: με τη μεγάλη υπομονή μας, με τις θλίψεις, με τις δυσχέρειες, τις στενοχώριες, τις κακοποιήσεις, τις φυλακίσεις, τις εναντίον μας εξεγέρσεις, τις ταλαιπωρίες, τις αγρύπνιες, την πείνα. Συσταίνουμε τον εαυτό μας με την εντιμότητα, τη γνώση της αλήθειας, την ανεκτικότητα, την καλοσύνη, τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος, την ανυπόκριτη αγάπη, με το κήρυγμα για την αλήθεια, με τη δύναμη του Θεού, με τα όπλα της σωτηρίας τα επιθετικά και τα αμυντικά. Δοκιμάζουμε δόξα και ατίμωση, δυσφήμηση και έπαινο. Μας θεωρούν λαοπλάνους, και όμως λέμε την αλήθεια· μας αγνοούν και όμως γινόμαστε γνωστοί· φτάνουμε στο θάνατο, και να που ζούμε· μας βασανίζουν, αλλά δεν πεθαίνουμε· μας προξενούν στενοχώριες κι όμως πάντοτε χαιρόμαστε· είμαστε φτωχοί, κάνουμε όμως πολλούς να πλουτίσουν· τίποτα δεν έχουμε και τα πάντα κατέχουμε.

Έχει πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αυτό το απόσπασμα. Και έχει ενδιαφέρον όχι μόνο από την πνευματική σκοπιά αλλά και από την πρακτική. Αν κάποιος παρακολουθήσει τις ειδήσεις από την τηλεόραση ή από το διαδίκτυο, στην καλύτερη περίπτωση θα πάθει κρίσεις πανικού ή κατάθλιψη. Από παντού καταφθάνουν μαντάτα καταστροφής. Λες και είμαστε περικυκλωμένοι από θηρία που θέλουν να μας κατασπαράξουν. Αν δε μας σκοτώσει ο κορωνοϊός, θα μας σκοτώσουν τα εμβόλια. Αν δεν μας επιτεθούν οι Τούρκοι μπορεί να είναι οι Ρώσοι. Αν η ακρίβεια δε μας αποτελειώσει θα το κάνει η εγκληματικότητα. Αφήστε και την ενέργεια που λόγω πολέμου, όπως μας λένε, ακριβαίνει τόσο που θα πρέπει να ζεσταινόμαστε με σπίρτα το χειμώνα. Πέρα από τις υπερβολές και τις γελοιότητες όλης αυτής της καταστροφολογίας είναι γεγονός πως έρχονται δύσκολες εποχές. 

Αλλά και πότε δεν ήταν δύσκολες; Ακούσαμε πριν λίγο πόσα άσχημα περνούσαν οι Απόστολοι και οι ακόλουθοί τους. Τα περιγράφει σύντομα αλλά ακριβέστατα ο Απόστολος Παύλος. Θλίψεις, στενοχώριες, φυλακίσεις, φτώχεια, αμφισβήτηση, βασανιστήρια, διωγμούς. Και όμως σε όλα αυτά οι πρώτοι Χριστιανοί αντέταξαν την εντιμότητα, τη γνώση της αλήθειας, την ανεκτικότητα, την καλοσύνη, τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος, την ανυπόκριτη αγάπη, το κήρυγμα για την αλήθεια, τη δύναμη του Θεού. Και ενώ έφτασαν στο χείλος του θανάτου συνέχισαν να ζουν. Ενώ τους αγνοούσαν έγιναν γνωστοί, παρά τις στενοχώριες που τους προκαλούσαν χαίρονταν, ενώ δεν είχαν τίποτα κατείχαν τα πάντα. Γιατί αυτό σημαίνει πίστη στο Θεό. Αυτό σημαίνει ακολουθώ τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό. Δεν είναι μια ιδεολογία ή μια εθνική ταυτότητα που πρέπει να επιβάλλουμε. Είναι ένα βίωμα, ένας τρόπος ζωής με τον οποίο μεταφέρουμε στον κόσμο την αλήθεια και ξεπερνάμε όλες τις δυσκολίες που έρχονται.

Ναι, έρχονται δύσκολες μέρες. Θα πονέσουμε, θα πληγωθούμε, θα στενοχωρηθούμε, θα κλάψουμε, ίσως και να πεινάσουμε. Και θα πεθάνουμε; Όχι. Γιατί οι Χριστιανοί δεν πεθαίνουν. Και δεν πεθαίνουν γιατί πιστεύουν στο Χριστό. Και όπως σταυρωνόμαστε με τον Χριστό έτσι και ανασταινόμαστε μαζί Του. Και με την ανάσταση αυτή, οδηγούμε και άλλους ανθρώπους μακριά από τα σκοτάδια αυτού του κόσμου. Όχι απορρίπτοντας τον κόσμο αλλά ζώντας μέσα του. Αλλά ξεπερνώντας τόσο τις απατηλές υποσχέσεις του όσο και τις κούφιες απειλές του. 

Δεν είναι εύκολα όλα αυτά. Φυσικά και δεν είναι εύκολα. Η πίστη στο Χριστό και η πορεία στον κόσμο με λάβαρο αυτή τη πίστη είναι σαν το περπάτημα πάνω στο νερό. Αυτό καλούμαστε να κάνουμε αυτές τις δύσκολες εποχές εμείς οι Χριστιανοί κάτι παραπάνω. Οφείλουμε όχι μόνο να περπατήσουμε πάνω στο νερό, αλλά και να δείξουμε στους υπόλοιπους ανθρώπους πως γίνεται αυτό. Και να τους απλώσουμε το χέρι όταν κλονιστούν και βυθιστούν, ακριβώς όπως και ο Χριστός απλώνει το χέρι Του σε μας.

3 σχόλια:

  1. Οι πρωτοι Χριστιανοι αντεχαν τα προβληματα πολυ περισσοτερο απο ορισμενους σημερινους ανθρωπους που αυτο αυτοαποκαλουνται "χριστιανοι" γιατι μςσω της φλογερης τους πιστης στο Χριστο και μεσω του αγωνα τους φτασαν στη Τελεια Αγαπη και στη Τελεια Ταπεινωση. Τοτε οι Χριστιανοι ειχαν ανοιχτες τις πορτες των σπιτιων τους ο ενας για τον αλλον. Μπορει να ειχαν πνευματικη εγρηγορση αλλα οχι φοβο. Εχθροι τους ηταν μονο οι δαιμονες και ποτε οι αλλοι ανθρωποι ακομη και οι διωκτες τους. Σημερα εχει γινει εχθρος ο πλησιον γιατι ο φοβος μπηκε και κατοικησε μεσα στις καρδιες πολλων ανθρωπων. Στοιχειωδεις θεμελιωδεις ανθρωπιστικες αξιες οπως ο σεβασμος, η ειλικρινεια και η αλλυλεγγυη μεταξυ των ανθρωπων αποτελουν δυστυχως ουτοπικες καταστασεις. Οταν λειπουν οι ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ανθρωπιστικες αξιες και αρχες που αποτελουν κομματι του νομου της συνειδησεως εφωσον αναφερω σωστα πως ειναι αραγε δυνατον να φτασουμε στις υψηλοτερες αξιες που ειναι η αυταπαρνηση, η Τελεια Ταπεινωση και η Τελεια Αγαπη? Πως ειναι δυνατον καποιοι να περιμενουν να φτασουν στο μαρτυριο του αιματος οταν δε θελουν να περασουν το μαρτυριο της συνειδησεως? Ειτε πεθανουμε απο μια εγκληματικη πραξη, ειτε απο επιδημιες ειτε απο "προληπτικα" μετρα ενος διεφθαρμενου ιατρικου συστηματος που υπηρετει εταιρειες, ειτε απο φυσικες καταστροφες ειτε απο πολεμους το μονο σιγουρο ειναι οτι καποια στιγμη θα πεθανουμε. Ο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι πρωτοι Χριστιανοι αντεχαν τα προβληματα πολυ περισσοτερο απο ορισμενους σημερινους ανθρωπους που αυτο αυτοαποκαλουνται "χριστιανοι" γιατι μςσω της φλογερης τους πιστης στο Χριστο και μεσω του αγωνα τους φτασαν στη Τελεια Αγαπη και στη Τελεια Ταπεινωση. Τοτε οι Χριστιανοι ειχαν ανοιχτες τις πορτες των σπιτιων τους ο ενας για τον αλλον. Μπορει να ειχαν πνευματικη εγρηγορση αλλα οχι φοβο. Εχθροι τους ηταν μονο οι δαιμονες και ποτε οι αλλοι ανθρωποι ακομη και οι διωκτες τους. Σημερα εχει γινει εχθρος ο πλησιον γιατι ο φοβος μπηκε και κατοικησε μεσα στις καρδιες πολλων ανθρωπων. Στοιχειωδεις θεμελιωδεις ανθρωπιστικες αξιες οπως ο σεβασμος, η ειλικρινεια και η αλλυλεγγυη μεταξυ των ανθρωπων αποτελουν δυστυχως ουτοπικες καταστασεις. Οταν λειπουν οι ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ανθρωπιστικες αξιες και αρχες που αποτελουν κομματι του νομου της συνειδησεως εφωσον αναφερω σωστα πως ειναι αραγε δυνατον να φτασουμε στις υψηλοτερες αξιες που ειναι η αυταπαρνηση, η Τελεια Ταπεινωση και η Τελεια Αγαπη? Πως ειναι δυνατον καποιοι να περιμενουν να φτασουν στο μαρτυριο του αιματος οταν δε θελουν να περασουν το μαρτυριο της συνειδησεως? Ειτε πεθανουμε απο μια εγκληματικη πραξη, ειτε απο επιδημιες ειτε απο "προληπτικα" μετρα ενος διεφθαρμενου ιατρικου συστηματος που υπηρετει εταιρειες, ειτε απο φυσικες καταστροφες ειτε απο πολεμους το μονο σιγουρο ειναι οτι καποια στιγμη θα πεθανουμε. Ο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ουτε να μας παρηγορει αυτο που εχει ειπωθει οτι εαν προλαβουμε ως βιολογικα ζωντανοι τη Δευτερα Παρουσια του Κυριου δε προκειται να γευτουμε βιολογικο θανατο και θα ανεβουμε προς το θρονο του Κυριου μαζι με τους αναστημενους για τη Τελικη μας Κριση γιατι αναλογως του τροπου που ζησαμε και εαν θελαμε να ζησουμε τηρωντας τις εντολες του Θεου σε ΣΥΜΦΩΝΙΑ με τη συνειδηση μας θα Κριθουμε και αναλογως απο το Χριστο. Και ο Χριστος εφωσον αναφερω σωστα δε θα μας δειξει τα στοιχεια του εαυτου μας που γνωριζαμε ηδη απο τη παρουσα μας ζωη αλλα θα μας δειξει και τα υπολοιπα στοιχεια του εαυτου μας που αγνοουσαμε για οσο διαστημα ζησαμε στη παρουσα ζωη. Και οταν δουμε ολη την ασχημη πλευρα του εαυτου μας που δε γνωριζαμε τοτε αληθινα θα τρομαξουμε! Και λογικα θα τρομαξουμε πολυ περισσοτερο απο τους Ρωμαιους στρατιωτες που οταν πηγαν να συλλαβουν το Χριστο στο ορος των ελαιων πεφτανε τρομοκρατημενοι με τη προφορα του Θειου Ονοματος ΕΓΩ ΕΙΜΙ απο το στομα του Κυριου. Η Αποκαλυψη του Τριαδικου Θεου τελικως εφωσον αναφερω σωστα σημαινει και αποκαλυψη και του εαυτου μας. Για να μη παρεξηγιομαστε αναφερω οτι ειναι ΑΛΛΗ Υπαρξη ο Θεος και ΑΛΛΕΣ υπαρξεις ειμαστε εμεις οι ανθρωποι. Ο ΩΝ ως κοινωνια 3 προσωπων δημιουργησε αλλες υπαρξεις ωστε αυτες οι υπαρξεις να ειναι σε ΚΟΙΝΩΝΙΑ και με Εκεινον και αναμεταξυ τους. Ενα απο τα χαρακτηριστικα της Τελειας Αγαπης ειναι και η ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Κοινωνια σημαινει οτι εχω ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ ΜΟΥ ΩΣ ΕΓΩ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΣΤΙΑΖΩ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΕΓΩ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Ζω ΚΑΙ ως ΜΟΝΑΔΑ και ως τμημα του ευρυτερου ΣΥΝΟΛΟΥ. Η ΜΟΝΑΔΑ μου δε καταργει το ΣΥΝΟΛΟ ουτε και το ΣΥΝΟΛΟ καταργει τη ΜΟΝΑΔΑ αλλα υπαρχει αμοιβαια αλληλουποστηριξη οχι μονο λογω "αναγκαιοτητας ως προς τη βιολογικη επιβιωση" αλλα και λογω συναισθησης ΕΥΘΥΝΗΣ, ΕΥ-ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΛΟΓΩ ΑΓΑΠΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Στο φως της Ανάστασης

  H αλήθεια είναι πως είχα γράψει άλλο κείμενο για την Ανάσταση αρχικά. Τρεις, τέσσερις παραγράφους. Μα μου φάνηκε υπερβολικό να γράψω πολλά...