Τρίτη 5 Απριλίου 2022

Ο λίθος...




Φαίνεται έχει γίνει μόδα σε θεολογικούς κύκλους να πετάγονται κάποιοι, μετά από κάποιο τερατώδες έγκλημα που ξυπνά την ελληνική κοινωνία από το νυσταλέο βύθισμά της στη παρακμή και τη διαφθορά, και να μιλούν για τη συγχώρεση, για το "ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω" για τον Χριστό που πάνω στο σταυρό ζήτησε μα συγχωρεθούν οι διώκτες και σταυρωτές Του, για τον ληστή που μπήκε στον παράδεισο μετανοώντας την τελευταία στιγμή κλπ. Και να τα σχόλια από κάτω δακρύβρεχτα και σοροπιαστά, να λένε για αγίους, για αββάδες, για τις εκτρώσεις που είναι νόμιμες, για το ότι καρδιογνώστες δεν είμαστε κλπ κλπ.

Δεν έχουν άδικο σε όλα αυτά. Πράγματι, ο αναμάρτητος μόνο έχει δικαίωμα να ρίξει πρώτος τη πέτρα. Οι άλλοι είμαστε απλά υποκριτές που επιτιθόμαστε στους κατηγορουμένους ή τους ενόχους για να αισθανθούμε καλύτερα. Και ναι, οι εκτρώσεις είναι νόμιμες μεν, φόνοι δε. Αλλά και σε αυτή τη περίπτωση, εμείς ως τι μιλάμε; Αφού είπαμε, δεν είμαστε αναμάρτητοι. Όσο υποκριτές είναι αυτοί που θεωρούν την έκτρωση δικαίωμα και εξεγείρονται για τους φόνους των παιδιών άλλο τόσο είμαστε κι εμείς που εξεγειρόμαστε για τις εκτρώσεις και πουλάμε συγχωρητικότητα στους φόνους, στους βιασμούς, στα βιτριόλια και δεν ξέρω σε τι άλλο που θα μας εμφανιστεί αύριο ή μεθαύριο. Οπότε ας τα αφήσουμε κι αυτά ο Θεός να τα κρίνει.

Στη δε τελευταία υπόθεση που "συγκλονίζει το πανελλήνιο", οι αναμάρτητοι δε θα ρίξουν καμία πέτρα διότι οι αναμάρτητοι έχουν φονευθεί και βρίσκονται θαμμένοι κάτω από το χώμα του κοιμητηρίου. Και οι τρεις. Ναι, μόνο αυτοί θα μπορούσαν να ρίξουν τη πέτρα αλλά και μόνο αυτοί θα μπορούσαν να συγχωρήσουν. Αυτοί και ο Θεός. Γιατί όλοι οι άλλοι είτε αναθεματίζουμε είτε συγχωρούμε, γελοίοι είμαστε. Από ελάχιστα εώς καθόλου μας αγγίζει αυτή η υπόθεση στην πραγματικότητα. Και αυτό το "ελάχιστα" σε ένα ευτελές συναισθηματικό επίπεδο και μόνο. 

Οπότε εκτός από το ανάθεμα, ας είμαστε φειδωλοί και με την άφεση των αμαρτιών. Ειδικά από τη στιγμή που ο/η/οι ένοχος-οι δεν την έχουν ζητήσει από πουθενά. Ούτε από Θεό ούτε από ανθρώπους. 



Αφορμή στάθηκαν, αυτή τη φορά, δυο αναρτήσεις που διάβασα:

http://anastasiosk.blogspot.com/2022/04/blog-post_24.html


http://anastasiosk.blogspot.com/2022/04/blog-post_39.html

9 σχόλια:

  1. Θα ηθελα να προσθεσω κατι! Ουτως η αλλως ειτε καποιοι απο εμας αναθεματισουμε ειτε δωσουμε συγχωρεση καποια γεγονοτα επι του παροντος δεν αλλαζουν αφου οι νεκροι θα επιστρεψουν στη Τελικη Κριση! Εμεις δε μπορουμε να τους αναστησουμε αφου δε μπορουμε να κρινουμε τα διαφορα προσωπα! Εαν λεω σωστα ο Αγιος Ιωαννης ο Ευαγγελιστης λεει σε μια επιστολη του "μη κρινετε κατ'οψη αλλα την ορθη κριση κρινατε". Μπορουμε να ασκησουμε κριτικη στις πραξεις των προσωπων εαν ειναι σωστες η λανθασμενες αλλα οχι στα προσωπα που διαπραττουν τις πραξεις επειδη δε ξερεις εαν το προσωπο που κανει τη πραξη θα μετανοησει παρακατω η οχι! Ενας φονος ειναι ενας φονος! Ωστοσο αυτο που καλουμαστε να κανουμε ολοι ως μοναδα ξεχωριστα ο καθενας και ως συνολο ειναι να αναζητησουμε τις αιτιες που οδηγουν σε τετοιες πραξεις! Να αποδιδονται ποινες οχι με σκοπο τη τιμωρια του θυτη η οποια θα ικανοποιησει μονο την επιθυμια της εκδικησεως του θυματος! Δυστυχως το ανθρωπινο μισος "κολλαει" πιο ευκολα απο ενα μικροβιο! Εχουμε ψυχη και δεν ειμαστε ρομποτ να μην αισθανομαστε πονο, θυμο, απογοητευση ακομη και μισος! Ωστοσο ειναι ολα αυτα τα συναισθηματα που δυστυχως αναπαραγουν τη παρουσια του κακου στο κοσμο! Το θεμα ειναι να αποδιδονται ποινες με σκοπο το σωφρονισμο του θυτη! Η εκδικηση δυστυχως προκαλει αντεκδικηση και οι διαφορες ποινες μπορει να προκαλεσουν αντιποινα! Εαν ενας φονιας δε σωφρονιστει τοτε ακομη και εαν εκτισει τη ποινη του θα υπαρχει παντα ο κινδυνος να τη ξαναεπαναλαβει εφωσον εχει διαταραγμενη ψυχολογια! Ακομη και εαν μεινει ισοβια και δε ξαναβγει ποτε για να βλαψει καποιον παντοτε θα υπαρχει κινδυνος να βρεθουν στη πορεια αλλοι ανθρωποι να ξαναδιαπραξουν τα ιδια οπως και ουσιαστικα παρομοια εγκληματα εχουν επαναληφθει και στο παρελθον! Αυτο αποδεικνυει μονο ενα πραγμα! Οτι το σωφρονιστικο συστημα ουδεποτε δουλευε σωστα! Ακομη και η δημιουργια του αισθηματος του φοβου απο την επιβολη ποινων σε περιπτωση καταπατησης του νομου δε κανει τον ανθρωπο ευσυνειδητο αλλα το κανει νομοφοβικο και για να αποφευγει τις συνεπειες των πραξεων του γινεται ευθυνοφυγας και συνηθιζει απλως να "πεταει" το μπαλακι των ευθυνων του στους αλλους! Ακομη και σε χωρες του αλλου κοσμου οπου οι ανθρωποι μαθαινουν να "πειθαρχουν" σε νομους και εντολες μπορει ουσιαστικα να μην υπαρχει πραγματικη ταξη, ασφαλεια και ειρηνη αλλα μονο μια εικονικη μηχανικη οργανωση που κανει τους ανθρωπους "γραναζια" που εχουν ομοιομορφια μονο στο τροπο σκεψης και ποικιλομορφια μονο στο τροπο εργασιας αφου ετσι και αλλιως ο καθε ανθρωπος κανει καποια διαφορετικη μορφη εργασιας! Οι ανθρωπινοι νομοι θα πρεπει να μη λειτουργουν ως φοβητρα η ως "επιβολεις" ταξης και ασφαλειας αλλα ως φορεις διαμορφωσης της προσωπικοτητας των ανθρωπων δηλαδη ως παιδαγωγοι που θα διαμορφωνουν ξεχωριστα το καθε ανθρωπο ως μια πληρη ολοκληρωμενη προσωπικοτητα η οποια θα εχει ως κινητρο των πραξεων του την ΕΥΘΥΝΗ προς το καθε ανθρωπο ξεχωριστα και ως συνολο και οχι το ΦΟΒΟ για τις ποινες που επερχονται μετα τη καθε παρανομια! ο ανθρωπος ειναι ΑΛΗΘΙΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ οταν γνωριζει οτι οι πραξεις του εχουν συνεπειες ειτε αρνητικες ειτε θετικες απεναντι και στον εαυτο του και απεναντι στους αλλους οποτε εφωσον εχει διαμορφωθει σωστα η συνειδηση του τοτε αποφασιζει να πραξει και το σωστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο λογο σου εαν λεω σωστα ειπες και μια φραση-"κλειδι". Οι εκτρωσεις ειναι ΝΟΜΙΜΕΣ μεν ωστοσο ειναι ΦΟΝΟΙ. Αυτο αποδυκνυει ξεκαθαρα οτι η νομοθεσια εαν οχι ολη τοτε σιγουρα κατα ενα μερος ειναι δομημενη απο καποιους οχι ωστε να εξυπηρετει την ανθρωπινη δικαιοσυνη τοσο σε ατομικο οσο και σε συλλογικο επιπεδο αλλα ειναι δομημενη για να εξυπηρετει αλλους σκοπους! Επομενως ο ανθρωπινος νομος σε πολλες περιπτωσεις λειτουργει μονο ως φοβητρο και "επιβολεας" της "ταξης" και της "ασφαλειας" αλλα ουσιαστικα δε λειτουργει ως παιδαγωγος της ανθρωπινης συνειδησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η διαφορά εδώ είναι πως επειδή εγώ πιστεύω πως είναι φόνος δε σημαίνει πως αυτό ισχύει και για όλη τη κοινωνία. Προσωπική άποψη είναι. Από την άλλη ο νόμος είναι ανθρώπινος, φτιαγμένος από ανθρώπους και έχει ατέλειες τόσο στην ουσία του όσο και στην αποστολή του.

      Διαγραφή
  3. Δύσκολο θέμα. Από τα πολύ δύσκολα, ηθικά και νομικά. Ο νόμος έχει επιστρέψει την έκτρωση σε συγκεκριμένο χρονικό όριο και υπό συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ο λόγος είναι απλούστατα γιατί πάντα γινόταν εκτρώσεις έτσι κ αλλιώς, οπότε από το να αποβάλουν οι εγκυμονούσες με την χρήση κρεμαστρας, τρόμπας, μαγιοβότανου ή κ εγώ δεν ξέρω ποιου άλλου μέσου, θεωρήθηκε πιο ανθρώπινο να γίνεται με ιατρικό τρόπο. Γιατί έτσι κ αλλιώς αυτή που δεν θέλει να κρατήσει το παιδί, θα βρει τρόπο να το ρίξει.
    Ηθικά και για μένα είναι φόνος. ΑΛΛΑ δεν θα βάλω στο ίδιο επίπεδο την κάθε απεγνωσμένη κοπέλα που δεν έχει στήριξη από τον σύντροφό της ή την οικογένεια της ή και την ακόμα πιο δύστυχη κοπέλα που έμεινε έγκυος από βιασμό (πολλές φορές αιμομικτικό), με την παιδοκτόνο της Πάτρας και με κάθε άλλη αντίστοιχη περίπτωση.(Deso)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ σε γενικές γραμμές. Βέβαια έχω δει και πολλές γυναίκες που πήγαν για έκτρωση από τσιγκουνιά(όπως το γράφω) ή επειδή δεν ήθελαν ένα τέτοιο βάρος ή επειδή δεν ήθελαν να μεγαλώσουν ακόμα ένα παιδί κλπ. Και παλαιότερα γίνονταν εκτρώσεις σε διαμερίσματα με άθλιες συνθήκες από γιατρούς. Αυτό το πρόβλημα πήγε να λύσει ο νομοθέτης. Νομίζω...
      Ναι, όλοι οι φόνοι δεν είναι ίδιοι.

      Διαγραφή
  4. Το θεμα ειναι οτι περα απο τη προσωπικη αποψη του καθε ενος απο εμας ειναι και η αποψη του Θεου τον οποιο δυστυχως δε το ρωταει πλεον κανενας στις μερες μας για τιποτα! Θα μου πει καποιος σωστα οτι δεν ειμαστε Αγιοι να ξερουμε τι θελει ο Θεος και τι οχι ωστοσο στη γραπτη διδασκαλια της Αγιας Γραφης και των Αγιων Πατερων που ειχαν Αποκαλυπτικη εμπειρια του Θεου αναφερεται ρητως οτι ο Θεος δε θελει το θανατο κανενος και ουτε καν αυτο το βιολογικο θανατο δημιουργησε! Οι νομοι γενικοτερα ειναι ατελεις οχι μονο της φυσικης ατελειας του ανθρωπου αλλα επειδη δομουνται ετσι για να εξυπηρετουν συμφεροντα! Μπορει αυτη η δηλωση που κανω να παραπεμπει σε διαφορες θεωριες συνομωσιας ωστοσο βασιζεται στην αληθεια! Εχει επικρατησει να γινεται θεμα η αυστηρη "πειθαρχια" που εχουν πολλοι Ευρωπαιοι κυριως οι Γερμανοι στη νομοθεσια τους! Ενα φιλος μου που εργαζεται στη Γερμανια μου ελεγε οτι οντως αυτο ισχυει! Ωστοσο τις περιοδους που γινονται διαφορες εκδηλωσεις και καρναβαλια καθονται και επιδιδονται σε φοβερη καταναλωση αλκοολουχων ποτων σε σημειο που μπεκρουλιαζουν! Ενας ανθρωπος σε κατασταση μεθυς ειναι θεωρητικα ανεξελεγκτος και πολυ πιθανον και επικινδυνος! Ο νομος τι κανει εκει περα? Οι μαλον για να το θεσω πιο σωστα οι "πειθαρχημενοι" στο νομο Γερμανοι δε ξερουν να πειθαρχησουν στο παθος τους? Αρα λοιπον ο νομος κανει τους ανθρωπους εκει περα να λειτουργουν μηχανικα και "ρομποτικα". Η μπορει κιολας να λειτουργει οπως η "εκπαιδευση" του θηριοδαμαστη πανω στο θηριο! Το θηριο εκτελει τις εντολες του θηριοδαμαστη ωστοσο εαν βρεθει σε συνθηκες που πιεστει ασχημα τοτε θα βγαλει τη θηριωδια του στην επιφανεια! Στην εν λογω περιπτωση χρειαζεται μια χωρα ανθρωπους "εργατικους" και "προκομενους" να βγαζουν "καποιοι" το κερδος τους οποτε κατασκευαζει και τους αναλογους νομους για τη συγκεκριμενη περιπτωση ωστοσο ο νομος ειναι "ελαστικος" οσον αφορα την ικανοποιηση καποιων ανθρωπινων παθων! Ολα αυτα δειχνουν οτι αυτοι που κατασκευαζουν ολους αυτους τους νομους αντιμετωπιζουν τον ανθρωπο ως μηχανη για την εκτελεση μιας κερδοφορας εργασιας αλλα και ως αλογο ζωο που τον αφηνουν ελευθερο να ικανοποιει τις ζωωδεις επιθυμιες μεχρι εκεινο το σημειο οπου δε βλαπτεται το δικο τους το συμφερον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τι ενδιαφέρει τι λέει ο Θεός, οι Πατέρες και η Αγία Γραφή κάποιον που είτε δεν πιστεύει ή πιστεύει "εθιμικά"; Εκεί επεμβαίνει ο νόμος και ρυθμίζει κάποια πράγματα έστω ατελώς.

      Διαγραφή
    2. Το θεμα ειναι οτι καποιοι ανθρωποι ισχυριζονται οτι "πειθαρχουν" στους διαφορους ανθρωπινους νομους αλλα οχι στον αγραφο νομο της συνειδησεως που υπαρχει εντος του καθε ανθρωπου ασχετα με το εαν θελει ενας ανθρωπος να ακουσει η οχι τη συνειδηση του! Σε μια χωρα "αυστηρη" οπως η Γερμανια οπου εαν πεταξεις ενα σκουπιδι στο δρομο θα ερθει ο πολιτσμανος και θα σε αρπαξει απο το γιακα αλλα οταν εισαι μεθυσμενος και θεωρητικα επικινδυνος ο νομος δε κανει τιποτα δε μιλαμε απλως για μια ατελεια αλλα για κατι αυτονοητα παραλογο! Αυτο ειναι μου φαινεται που ελεγε και ο Βιλχελμ Ραιχ οτι ο συγχρονος ορθολογισμος κατανταει παραλογισμος! Βεβαια το σωστοτερο ειναι αυτο που λεει ο Χριστος για οσους "καταπινουν τη καμηλα και διυλιζουν το κουνουπι".

      Διαγραφή
    3. Το ειπες κιολας απο μονους σου σωστα! Δεν ενδιαφερει τους περισσοτερους ανθρωπους το τι πιστευει ο Θεος σχετικα με τις εκτρωσεις, τους φονους, τα διαφορα εγκληματα και ουτω καθ'εξης αφου ο Θεος ειναι για το περισσοτερους ανθρωπος τελειως ξεχασμενος και για αλλους θεωρειται και ανυπαρκτος! Το προβλημα δυστυχως κιολας ειναι οτι ο ανθρωπος παραβαινει και αυτον ακομη τον αγραφο νομο της συνειδησεως που αρχαιοτερος του γραφτου νομου του Θεου!

      Διαγραφή

Κυριακή των Βαϊων

  Σήμερα ο Χριστός μπαίνει στα Ιεροσόλυμα πάνω σε ένα γαϊδουράκι. Και πλήθη λαού τον υποδέχονται με ζητωκραυγές. Και οι άρχοντες, πολιτικοί ...